AIDA marketing
Definícia
AIDA je skratka pre model, ktorý opisuje štyri fázy, ktorými potenciálny zákazník prechádza pri rozhodovaní sa o kúpe. Nápomocný je najmä pre marketérov pri tvorbe reklám, predajných textov a marketingových kampaní na vedenie zákazníkov celým procesom rozhodovania a na maximalizáciu šancí na konverziu.
Popis
Model AIDA tvorí:
Attention (Pozornosť): Prvým krokom je pritiahnuť pozornosť zákazníka a zvýšiť povedomie o tom, že váš produkt existuje.
Interest (Záujem): Po získaní pozornosti musíte vzbudiť záujem o váš produkt alebo službu. V tejto fáze už zákazníci vedia o produkte a začínajú sa viac zaujímať o to, čo ponúkate. Hlavným cieľom je poskytnúť dostatok informácií, aby ste potenciálnym zákazníkom ukázali, prečo je váš produkt alebo služba pre nich hodnotná.
Desire (Túžba): V tejto fáze sa snažíte vytvoriť túžbu po produkte alebo službe. Zákazník by mal mať nielen záujem o váš produkt, ale aj pocit, že ho potrebuje alebo po ňom túži.
Cieľom je vyvolať emocionálne spojenie a presvedčiť zákazníka, že váš produkt rieši ich problém alebo nejakým spôsobom zlepšuje ich život.
Action (Akcia): Posledným krokom je motivovať zákazníka, aby podnikol akciu – napríklad uskutočnil nákup, zaregistroval sa alebo vykonal iný požadovaný krok. Tu sa z potenciálneho zákazníka stáva skutočný zákazník.