Šesť dôvodov, prečo začať s online monitoringom
Online monitoring by mala byť dôležitá súčasť online marketingových aktivít každej firmy. Prinášame vám šesť dôvodov, prečo s ním začať. A aby sme nepísali len o teórii, tak sme pre vás vybrali desať nástrojov, ktoré vám pomôžu pri monitorovaní.
1. Zvládnite krízu
Krízová situácia je prvým a najdôležitejším dôvodom, pre ktorý by ste mali monitorovať online aktivity. Asi si viete predstaviť situáciu, že niekde na internete začne niekto písať nepekné veci o vašej firme a vy nemáte šancu brániť sa, pretože o tom neviete. Na krízu treba reagovať čo najskôr. Ak prídete neskoro, tak nepomôžu ani argumenty.
Vhodné nástroje: Mention, Google Alerts (viac informácií o nástrojoch nájdete nižšie v článku)
2. Reagujte na vašich zákazníkov
Potrebujú poradiť? Chcú sa posťažovať? Alebo vás chcú pochváliť? O tomto všetkom by ste mali mať prehľad a mali by ste reagovať okamžite. Zákazníci to ocenia. Tiež nemáte radi, ak musíte na odpoveď čakať dlhšie ako 24 hodín.
Vhodné nástroje: Mention, Google Alerts, Social Mention, Topsy, Klabosení
3. Poznajte svojich zákazníkov
O zákazníkov by ste sa nemali zaujímať iba vtedy, keď niečo potrebujú alebo keď vás chvália. Zaujímajte sa aj o to, čo majú radi, aké stránky navštevujú a aké sociálne siete používajú. Tieto dáta vám poslúžia napríklad pri vytvárani person, ktoré sú súčasťou obsahovej stratégie.
Vhodné nástroje: Followervonk, Facebook Insights, Obrazení
4. Poznajte svoju konkurenciu
Držte si svojich zákazníkov blízko a svoju konkurenciu ešte bližšie. Mali by ste mať prehľad o tom, čo chystajú, ako komunikujú so svojimi zákazníkmi a o tom, čo robia lepšie ako vy. Všetky tieto informácie môžete použiť na zlepšenia vo vašej firme.
Vhodné nástroje: Social Mention, Topsy, Wildfire
5. Majte prehľad o trendoch
Nemonitorujte len to, čo sa deje teraz, ale sledujte aj trendy, ktoré budú aktuálne zajtra. Sledujte všetko, čo sa deje okolo vás, aby ste mohli zachytiť prichádzajúce trendy a predbehnúť svoju konkurenciu.
Vhodné nástroje: Google Trends, Twitter Trends
6. Nájdite nových zákazníkov, produkty a trhy
Majte prehľad o čom sa hovorí na internete a možno tak objavíte nových zákazníkov, produkty alebo trhy, o ktorých ste doteraz nevedeli.
Vhodné nástroje: Followerwonk, Google Trends
Tu je desať nástrojov, ktoré používame aj u nás vo VISIBILITY. Vybral som pre vás tie nástroje, ktoré môžete použiť bezplatne. Väčšinou sa stačí len zaregistrovať.
Social Mention – http://www.socialmention.com
Monitorovať môžete nielen sociálne siete, ako napovedá názov, ale aj webové stránky, blogy, správy alebo videá.
Topsy – http://topsy.com
Podobný nástroj ako Social Mention. Okrem monitorovania zobrazuje aj trendy na Twitteri a na webe.
Mention – https://en.mention.com
Špecializuje sa hlavne na sociálne siete, výsledky dokáže zobraziť naozaj v reálnom čase. Nevýhodou je, že v bezplatnej verzii ho môžete použiť len na 100 zmienok mesačne.
Klábosení – http://www.klaboseni.cz
O čom sa píše na slovenskom a českom internete? Klábosení indexuje tweety od vyše 190 000 užívateľov v Čechách a na Slovensku.
Obrazení – http://www.obrazeni.cz
Od rovnakých tvorcov je aj vyhľadávač medzi slovenskými a českými užívateľmi Instagramu.
Followerwonk – https://followerwonk.com
Výborný nástroj určený na analýzu užívateľov, ktorí sledujú vás alebo vašu konkurenciu na Twitteri. Je ako stvorený na vyhľadanie potenciálnych zákazníkov.
Wildfire – https://monitor.wildfireapp.com
S týmto nástrojom od Google si môžete porovnať vašu stránku s konkurenčnými na Facebooku, Twitteri a Google+.
Google Alerts – http://www.google.com/alerts
Nastavte si upozornenie na konkrétne kľúčové slová a tento nástroj vás emailom upozorní, keď sa niekde na internete objavia.
Google Trends – http://www.google.com/trends
Sledujte trendy na internete a zistite aké slová vyhľadávajú ľudia na Googli.
Google Search – https://www.google.sk
Na monitoring môžete využiť aj vyhľadávač Google. Vďaka pokročilému vyhľadávaniu viete nájsť presne to, čo potrebujete.