Google Analytics a RegexGoogle Analytics ako nástroj pre monitoring návštevnosti webu a správania sa užívateľov postačuje naozaj veľkej väčšine webových stránok na Slovensku a nie len u nás. Pomer cena (0€) výkon je naozaj ideálny.

Google Analytics pritom má veľké množstvo funkcií, ktoré sú využívané veľmi málo, čo je naozaj škoda pre samotných webmastrov a ich klientov. Len nedávno Google oznámil, že funkciu Benchmarking report oficálne odstraňuje z webového rozhrania a odteraz bude dostupná len v podobe pravideľných emailových reportov. Neviem ako vy, ale nám ešte ani jeden zatiaľ neprišiel. Veľká škoda, funkcia to bola veľmi užitočná, aj keď údaje v nej boli pre slovenský trh a slovenské webstránky dosť zkreslené.

Regex v spojení s Google Analytics používa len málo webmastrov a pritom má veľké využitie. Základné informácie, zopár príkladov a využitie Regexu v prostredí GA si môžete pozrieť priamo na GA Conversion University.

Vo VISIBILITY používame Regex hlavne pre potreby reportingu práce klientom. V našich SEO reportoch uvádzame rôzne údaje o odvedenej práci, medzi ktoré patrí aj organická návštevnosť z optimalizovaných kľúčových slov. Reportovať takéto číslo nie je problém, ak optimalizujete na jedno či dve slová, ak ich je však viac, bez regexu sa pravdepodobne nezaobídete.

V sekcii Traffic sources->Keywords (Non-paid)  a v políčku Filter nájdeme využitie pre regex kód, ktorý nám pomôže vyfiltrovať len údaje o kľúčových slovách, ktoré nás zaujímajú:

Screen

Takto nejako by mohol regex kód vyzerať:

([Bb]ankov[yý] [úu][čc]et)|([Ss]porenie)|([Ss]poriaci [úu][čc]et)