Q&A: Do akej miery je dôležité budovanie značky v B2B marketingu?
V rubrike Q&A vám každý mesiac prinášame tie najzaujímavejšie postrehy o novinkách a trendoch zo sveta online marketingu. Našich odborníkov sme sa tentokrát spýtali do akej miery je dôležité budovanie značky v B2B marketingu. Pozrite si našu anketu.
——————–
Vojto Kósa, Head of Creative Department
Značka slúži na odlíšenie sa od konkurencie, takže jej budovanie je dôležité v akomkoľvek marketingu. B2B zákazníci sa však rozhodujú racionálne a nemajú vo zvyku nakupovať impulzívne, takže aj keď zaujímavý brand či komunikácia pritiahne ich pozornosť, na konci dňa rozhodujú iné faktory – napr. cena, kvalita, spoľahlivosť či rýchlosť distribúcie a pod. Budovanie brandu je teda dobrý spôsob, ako dostať nohu do dverí,ä za ňou však musia nasledovať presvedčivé argumenty. Ale to je len môj názor – a #nazorniejefakt. 🙂
Zuzana Lehocká, Graphic Designer
Keďže ideálny B2B business vzťah je vzťah dlhodobý, túto skutočnosť by malo odrážať aj budovanie značky. Ešte viac než pri B2C je podstatné vytvárať značku, ktorá drží pokope, je rozpoznateľná a pôsobí stabilne a konzistentne. B2B partneri sa rozhodujú racionálne, a preto očakávajú profesionalitu a spoľahlivosť – toto je nutný základ, na ktorom by mala B2B značka stavať vo svojej komunikácii.
Pavol Schejbal Head of Client Services
Brand v B2B je rovnako dôležitý ako všetky ostatné zložky, ako cena, produkt/služba či distribúcia. Brand vie byť tým pomyselným ťažítkom v prospech B2B firmy, ktorý odlíši od konkurencie, priradí tzv. „soft” atribúty. Platí staré známe, vždy je dobré mať viacero oporných nôh, aby ste stabilne mohli rásť. Brand by mal byť určite jednou z týchto nôh.
Jozef Jurík, SEO Project Manager
Na jednej strane sa vo väčšine kanálov online marketingu pri B2B ťažšie cieli, na strane druhej sa firmy pri výbere svojich partnerov rozhodujú komplexnejšie – častejšie im nejde iba o cenu a požadujú záruky, ktoré sú spojené práve s dobrou značkou.
Imrich Varga, Project Consultant
Myslím, že je to veľmi dôležité. Firmy doteraz na to nehľadeli, všetko išlo viac-menej samo (argumenty typu: všetci nás poznajú, máme svojich zákazníkov, atď). Doba sa však mení a treba sa pozerať do budúcnosti. Ľudia si vďaka onlinu oveľa ľahšie nájdu svojich dodávateľov, miznú aj vzdialenosti a jazykové bariéry. Čiže ak ja, ako firma, začnem komunikovať, kto som, prečo som tu a ako to so svojím podnikaním myslím, tak si nepomôžem iba lepšou dohľadateľnosťou mojej firmy, ale posilním aj znalosť svojej značky na trhu. A to je ideálna kombinácia pre ďalší rast firmy.