Nedávno sme vám predstavili našu novú vizuálnu identitu. Nebola to však prvá zmena, ktorú sme za 8 rokov fungovania agentúry urobili. V tomto článku si nostalgicky zaspomíname na všetky udalosti, ktoré formovali náš vizuál.

Názov tohto článku je inšpirovaný názvom nekonečného amerického seriálu Tak plynie čas. Tí starší z vás si ho možno pamätajú z televízie, v ktorej sa vysielal počas deväťdesiatych rokov. Tak, ako postavy v tomto seriáli, aj naša vizuálna identita si počas svojej osemročnej histórie prešla mnohými fázami. Tu sú tie najdôležitejšie.

Fáza experimentovania (2009 – 2011)

Visibility začínala ako výkonnostná agentúra a grafika by ste medzi prvými zamestnancami hľadali márne. Väčšinu grafických výstupov sme si robili svojpomocne, prípadne s minimálnym rozpočtom.

V kontexte týchto informácií sa preto musíme pozerať aj na prvé logo Visibility. Dnes už vieme, že farby neboli zvolené úplne najšťastnejšie a aj výber a formátovanie písma by si zaslúžili viac času.

1

V tomto čase sme skúšali aj rôzne alternatívne verzie nášho webu. Ako príklad uvádzam náš retro web, ktorým sme na určitý čas nahradili náš oficiálny web.

2

Už v roku 2009 ste si mohli prečítať náš blog, tiež v retro dizajne, aj keď v tomto prípade skôr nechcenom.

3

Fáza minimalizmu (2011 2012)

Po dvoch rokoch sme sa rozhodli vydať cestou minimalizmu a pôvodný web sme nahradili novým jednostránkovým, webom. Nachádzali sa na ňom iba najnutnejšie informácie o službách a klientoch.

4

Dlho však nevydržal a už po roku sme web menili znovu.

Fáza faceliftingu (2012 2014)

S rastom agentúry rástla aj potreba posunúť našu vizuálnu identitu na vyššiu úroveň. Keďže sme stále boli hlavne výkonnostná agentúra bez grafikov, tak sme túto úlohu zverili agentúre SCR.

Naše logo dostalo zaslúžený facelift a pôvodné temné farby nahradili trochu živšie odtiene.

5

Novú tvár dostal aj náš web. Od minimalistickej verzie sme sa vrátili späť k štandardnému agentúrnemu webu s množstvom podstránok.

6

A po troch rokoch sa prvýkrát menil aj dizajn nášho blogu.

7

Niekedy v tomto období sa začalo formovať aj naše kreatívne oddelenie, ktoré pôsobilo pod samostatnou hlavičkou Creativity by VISIBILITY. Malo aj svoje vlastné logo a web.

8

V roku 2012 sme vytvoril našu prvú a myslím, že aj poslednú PFku.

9

V takejto podobe sme fungovali takmer tri roky a ďalšia zmena prišla až v roku 2014.

Fáza rastu (2014 2016)

V tejto fáze sme nemenili logo, ale iba náš web a blog. Táto zmena súvisela s tým, že postupne narástol počet poskytovaných služieb.

10

V agentúre už pracovali okrem grafikov aj developeri a prvýkrát sme si náš web vytvorili interne, sami bez pomoci iných.

Veľkou zmenou prešiel aj náš blog. Cieľom bolo vytvoriť dizajn, ktorý nebude rozptyľovať návštevníkov v čítaní, bude responzívny a rýchly. Toto sa podarilo splniť a návštevnosť blogu rástla ako nikdy predtým.

11

Fáza zmeny (2016)

Vizuálna identita, ktorú sme vo Visi používali do roku 2016, bola síce použiteľná a funkčná, ale nevystihovala nás a našu firemnú kultúru. Už sme neboli len SEO a PPC agentúra. Kreatíva tvorila polovicu našich aktivít.

Identite chýbal prvok, ktorý by ju prepájal naprieč všetkými vizuálmi a s ktorým by sme sa mohli vyhrať. Začali sme vytvárať viaceré návrhy a stále sme čakali na ten pravý.

Pôvodný plán bol taký, že graf a kapitálky v logu zostanú a urobíme len ďalší facelift. Prvé návrhy sa niesli v tomto duchu.

12Stále tomu niečo chýbalo, tak sme experimentovali ďalej.
13

Nakoniec sme celú zmenu poňali pomerne radikálne a rozhodli sme sa zbaviť aj grafov, aj kapitálok. Zvažovali sme verziu s obrátenou bodkou.

15

Ale nakoniec sme sa zhodli na verzii loga, na ktorom je podčiarknuté spojenie písmen VISI, čo sa stalo predponou všetkému, čo ako agentúra robíme.

14

V priebehu roka 2016 sme zmenili náš web, blog a vytvorili podstránku podujatí.

S novou vizuálnou identitou sa nám podarilo vyriešiť viacero problémov. Konečne máme vizuálny prvok a farby, ktoré prepájajú celú našu komunikáciu a dodávajú jej konzistentnosť.

Zároveň sú so zmenou stotožnení aj naši zamestnanci, ktorí boli od začiatku pri vzniku identity a mali možnosť ovplyvňovať jej výslednú podobu.

Pozitívna bola aj odozva našich fanúšikov a klientov, z čoho máme tiež veľkú radosť. Hlavne naši grafici. 🙂

Ako sa vám páči naša nová identita?