Téma Google Tag Manager (GTM) je už na našom blogu známa. V septembri minulého roka som vám predstavil Google Tag Manager a jeho základné aj pokročilé funkcie.

Dnes si predstavíme jeho nové rozhranie, cez ktoré je práca jednoduchšia a viac intuitívna.

Na začiatku si povieme o hlavných zmenách, ktoré nám nové rozhranie prináša:

  • Drobná zmena URL adresy, kde sa do nového rozhrania môžete prihlásiť na stránke tagmanager.google.com.
  • Staré rozhranie bude dostupné len do 1.6.2015 na pôvodnej URL adrese google.com/tagmanager. Tu si dávajte pozor, aby vás pri pití pondelňajšej rannej kávy nezaskočilo práve toto nové rozhranie.
  • Pravidlá boli premenované na „Triggers“.
  • Makrá sa zase premenovali na „Variables“.
  • K dispozícii je nová kategória premenných zvaných built-in variables. Built-in variables sú v podstate už predpripravené pôvodné makrá a sú navrhnuté tak, aby zvládli najbežnejšie potreby používateľov rýchlo a jednoducho. V podstate to znamená, že už si nemusíte pamätať udalosti ako gtm.linkClick alebo gtm.formSubmit, ale vyberiete si z Variables, či ide o formulár, alebo klik. O ostatné sa už GTM postará sám. Viac informácií o built-in variables nájdete tu.

Ako migrovať vaše účty do nového rozhrania už dnes

UPOZORNENIE: od 1.6.2015 budú všetky vaše účty automaticky migrované do nového rozhrania.

  • Prihláste sa do svojho účtu Google Tag Manager.
  • Kliknite na „Migration Assistant“ umiestnené v pravom hornom rohu.

01

  • Zobrazí sa vám dialógové okno s informáciami. Kliknite na „Launch Assistant“ pre pokračovanie v migrácii.

02

  • Následne sa vám zobrazí zoznam účtov. Zaškrtnite všetky účty, ktoré chcete migrovať, a potom kliknite na „Migrate“

03

  • Blahoželám. Práve ste zahájili migračný proces vašich účtov. Na záver sa vám zobrazí potvrdzujúce okno.

Hneď, ako bude migrácia ukončená, tak budete môcť využívať nové rozhranie. Migrácia môže trvať niekoľko dní. Nemusíte sa však obávať, že by ste nemohli počas migrácie s účtami pracovať. Všetky účty sú aj počas migrácie dostupné.

Ak chcete pracovať v starom rozhraní, tak si kliknite si na konkrétny kontajner a zobrazí sa vám okno s výberom pracovať na účte v starom rozhraní. Kliknutím na „View in Old UI“ sa dostanete do starého rozhrania, kde môžete v práci ďalej pokračovať.

04

Ako vytvoriť účet v novom rozhraní

  • Prihláste sa do svojho účtu Google Tag Manager.
  • Kliknite v ľavom hornom rohu na „Create Account“.
  • Postup je prakticky takmer totožný ako v starom rozhraní. Nazvete si nový účet, vytvoríte kontajner a vyberiete z možností, kde ho budete používať. Či už je to web, iOS, alebo Android.

05

  • Vygenerovaný kód umiestnite za rovnakých podmienok, ako tomu bolo v starom rozhraní.

Vytvorenie značky Google Analytics v novom rozhraní

  • Prihláste sa do svojho účtu Google Tag Manager.
  • Pridajte nový Tag cez klik na „Tags – New“.
  • Zobrazia sa vám produkty s ktorými môžete ďalej pracovať. Medzi nimi sa nachádzajú okrem Google kódov aj ďalšie produkty, ako napríklad AdRoll a LinkedIn. I naďalej máme možnosť vložiť Custom HTML Tag alebo Custom Image Tag. My si vyberieme ten náš, a tým je „Google Analytics“.

06

  • Pokračujeme vo vypĺňaní tabuľky ďalej. Tu sa v podstate nič nemení, len sa to zjednodušilo do tabuľky s jednotlivými postupnými krokmi tak, aby ste na nič nezabudli.
  • Jedinou novinkou je tu posledná časť označená ako „Fire On“, kde si vyberáme cielenie. V našom prípade, keďže Google Analytics kód musí byť na všetkých stránkach, tak vyberáme možnosť „All pages“.
  • Na záver dokončíme nový tag kliknutím na „Create Tag“.

07

  • Vykonané zmeny musíme zaslať do kontajnera umiestneného na stránke. Urobíme tak kliknutím na „Publish“ v pravom hornom rohu a následne v tabuľke „Publish Now“. Tu je opäť možnosť zmeny debugovať alebo testovať, ako tomu bolo v starom rozhraní.

08
Takýmto spôsobom umiestňujeme aj všetky základné kódy pre Google AdWords, ako napríklad Remarketing alebo konverzný kód. Samozrejme, z možností produktu vyberáme možnosť „Google AdWords“.

Jediná zmena je pri Fire On pre umiestnenie konverzného kódu, kde si vyberieme možnosť „Some Page“. Následne sa nám otvorí tabuľka. Tu pridáme novú stránku, kde bude kód umiestnený kliknutím na „New“. Vyberieme si podmienky a vložíme URL adresu Thank You Page.

09

Tip!

Po vytvorení nového účtu si kliknite na kartu „Variables“ a povoľte všetky Built-In Variables v tabuľke „Clicks“ a „Forms“. Neskôr sa vám zídu pri vytváraní onclick a eventov.

10

Vytvorenie eventov Google Analytics v novom rozhraní

Aj túto pokročilú metódu nám Google v novom rozhraní zjednodušil. Postup je veľmi podobný.

  • Pridajte nový Tag cez klik na „Tags – New“.
  • Prihláste sa do svojho účtu Google Tag Manager.
  • Vyberte možnosť Google Analytics a v tretej časti s názvom „Configure Tag“ z políčka „Track Type“ vyberieme možnosť „Event“.
  • Vyplňte potrebné parametre ako napríklad Category a Action podľa parametrov eventu, ktorý ste vytvárali v Google Analytics.
  • V poslednom bode Fire On si vyberte možnosť podľa toho, čo meriate. V našom prípade je to buď „Click“, alebo „Form“. Už samotné názvy vravia, že pôjde o onclick a klik na odoslaný formulár.
  • Po výbere z časti Fire On sa nám otvorí nová tabuľka, kde pridáme nový Trigger kliknutím na tlačídlo „New“ a vyberieme si podmienky, ako a kedy má byť event zaznamenaný. Tu už vidíme možnosť výberu Built-In Variables, ktoré sme si povolili na začiatku (časť „Tip!“).

11

  • Celé nastavenie potom uložíme a nezabudneme na publikovanie všetkých zmien.

12

V našom prípade sme testovali onclick, ktorý takto fungoval na výbornú, a to bez takmer žiadnej námahy behom pár minút.

Veríme, že sa vám bude nové rozhranie GTM páčiť tak, ako nám a že si tým priláka mnoho ďalších fanúšikov 🙂