Newsletter vs. sociálne siete: Potrebujete reach alebo personalizovanú komunikáciu?
Boj dvoch kľúčových komunikačných kanálov, ktoré zohrávajú veľkú úlohu v digitálnom marketingu. Oba majú svoje špecifické výhody aj nevýhody. Robiť ich spolu alebo samostatne a oplatí sa to ešte vôbec?
Boj sa môže začať…
Zdroj: envato.com
Sociálne siete
Každá sociálna sieť má svoje plusy aj mínusy a, samozrejme, má svoju cieľovú skupinu. Zatiaľ čo Facebook nám trošku zostarol, priestor dostávajú iné sociálne siete, kde je potrebné svoje pôsobenie rozšíriť.
Sociálne siete sú dostupné pre všetkých, čo je výhodou, pretože váš obsah môže vidieť široké publikum. Ale čo ak toto široké publikum nie je vaša cieľová skupina? Okrem toho, organický dosah je dnes veľmi obmedzený. Vidíme to napríklad na Facebooku, kde aj veľkí influenceri často získavajú len pár lajkov a komentárov, o zdieľaniach ani nehovoriac. Zatiaľ čo na Instagrame či iných platformách sa im darí lepšie.
Čo to pre vás znamená? Ak chcete, aby vás ľudia videli, budete musieť mať hlbšie do vrecka.
Byť všade alebo nebyť všade? Buďte najmä tam, kde sú vaši zákazníci
Je TikTok skutočne pre každého? Zatiaľ čo mladšie generácie ho milujú, staršia generácia mu zatiaľ odoláva. Najnovšie štatistiky a dáta však ukazujú, že aj na „obstaróžnej“ sociálnej sieti, ktorou je Facebook, nájdeme nielen generáciu X či dokonca Baby boomers, ale aj Gen Z, ktorá ktorá tvrdo obhajuje, že Instagram je TOP. Áno, Facebook síce stratil svoje čaro, ale stále má zmysel byť na ňom aktívny.
Čo to znamená?
Je dôležité si presne určiť svoju cieľovú skupinu a podľa toho sa rozhodnúť, ktoré sociálne siete budete v rámci biznisu využívať. TikTok nemusí byť vhodný pre každé podnikanie, no nemali by ste ho úplne ignorovať. Váš biznis sa neustále mení, rozrastá a vyvíja a spolu s tým sa mení aj vaša cieľová skupina a jej správanie.
Newsletter
Zatiaľ čo obsah na sociálnych sieťach je pre každého, newslettre sú pre vyvolených. Dajte im o tom náležito vedieť.
E-mailový marketing poskytuje vysokú úroveň personalizácie, vrátane možnosti segmentovať publikum na základe demografie, správania a iných preferencií, ktoré sú pre váš biznis dôležité. To umožňuje posielať cielené správy, ktoré sú relevantné pre každého príjemcu.
Z psychologického hľadiska má personalizovaný obsah výrazný vplyv na úspešnosť marketingových kampaní.
Viac na vás pôsobí:
Milý Martin,
všimli sme si, že často nakupuješ jeden konkrétny produkt. Rozhodli sme sa, že ti naň dáme zľavu 20 % na celý rok.
Čo ty na to?
Alebo?
Ahoj!
Tu sme my, tvoji obľúbenci, ktorí ti chcú robiť spoločnosť na tvojich cestách. Zlepšíme ti náladu, doplníme energiu. Nakupuj s nami!
Každopádne…
Vaše e-maily môžu byť prispôsobené na individuálnej úrovni. To majú ľudia radi, ak sa im prihovárate, poznáte ich meno, čo nakupujú, čo majú radi a čo ich môže potešiť. Pri tvorbe personalizovaných e-mailov využívajte všetky dostupné dáta, ako predchádzajúce nákupy či históriu prekliknutí alebo interakcií, aby ste vytvorili správy na mieru a tým sa priblížili kupujúcemu.
Môžete zákazníkom posielať odporúčania produktov na základe ich predošlých nákupov alebo im pripomenúť opustený košík. Personalizované e-maily majú tendenciu dosahovať lepšie výsledky, ako sú vyššie miery otvorení a prekliknutí.
Chcete o personalizovanom obsahu vedieť viac? Dohodnite si nezáväznú konzultáciu s našimi špecialistami.
Základom efektívneho e-mailového marketingu je možnosť segmentovať svoju databázu na rôzne skupiny podľa špecifických kritérií, ako sú demografia (vek, pohlavie, lokalita), správanie (história nákupov, časť zákazníckej cesty, otvorenie predchádzajúcich e-mailov) alebo preferencie (typy produktov, ktoré si prezerali). Napríklad, ak máte rôzne typy zákazníkov – nových, opakovaných a VIP zákazníkov – môžete vytvoriť pre každú z týchto skupín odlišné e-maily, ktoré budú riešiť ich konkrétne potreby a očakávania. A opäť sa viac priblížite svojim zákazníkom, budujete si vzťah a lojalitu.
Pozrime sa na to z ekonomického hľadiska
Aké sú náklady a návratnosť investícií (ROI) pri newslettroch a sociálnych sieťach?
E-mailový marketing má vo všeobecnosti vyšší ROI, pričom niektoré štúdie uvádzajú, že na každé euro investované do e-mailového marketingu sa vracia približne 40 – 45 eur. Náklady na vytváranie a odosielanie e-mailov sú relatívne nízke, najmä ak máte dobre organizovanú databázu.
Sociálne médiá, aj keď sú často bezplatné, organický dosah je pri dnešných algoritmoch veľmi nízky a platené kampane môžu byť drahé, najmä ak sa chcete zamerať na presné cielenie. ROI môže byť vyšší pri konkrétnych kampaniach, ale často závisí od platformy a typu obsahu.
And the winner is…marketingový mix oboch!
My v YNK media sa špecializujeme na digitálny marketing a odporúčame spojiť e-mailový marketing a sociálne médiá, pretože tie idú spolu ruka v ruke. Kým e-mailový marketing je skvelý na udržiavanie vzťahu so zákazníkmi a personalizovanú komunikáciu, sociálne médiá umožňujú širší dosah a zvýšenú viditeľnosť značky. Na dosiahnutie najlepších výsledkov je ich vhodné kombinovať, pričom každý kanál môže zohrávať špecifickú úlohu v širšej marketingovej stratégii.
Zdroj: YNK media