Najlepšie seriály a filmy pre marketérov a web developerov
Hľadáte seriál alebo film na odreagovanie sa po práci? Pripravili sme si pre vás článok o najlepších seriáloch a filmoch zo sveta reklamy.
Slovo marketing je všetkým známe. To, čo si pod ním väčšina z nás predstaví, sú billboardy popri ceste, svetelné pútače alebo hlasné videá v televízii. Marketing je však omnoho viac. Je to konzerva, ktorú si zoberiete v obchode z poličky. Vôňa, ktorú zacítite pri vstupe do obchodu. Dokoca aj zvuk alebo znelka, ktorá sa nám automaticky spojí so značkou.
Za každou reklamou, kampaňou alebo produktom je však toho omnoho viac. Seriály a filmy, ktoré sme vybrali, vám tento svet priblížia a zároveň vás aj zabavia. Pozor však na spoilery!
Filmy
Seriály
Filmy
The Social Dilemma (Sociálna dilema)
Osvetový dokument odhaľuje odvrátenú stranu sociálnych sietí. Bývalí zamestnanci Instagramu, Facebooku a Googlu vysvetľujú, na akých algoritmoch tieto koncerny fungujú a aké ľahké je na základe informácií, ktoré majú, používateľmi manipulovať. Hlavnou myšlienkou dokumentu je, ako sociálne siete používateľov vedú k závislosti, a ako tieto sociálne siete z toho profitujú. Ide o zaujímavý pohľad na vec, ktorého by si mal byť používateľ sociálnych sietí vedomý.
Rok vydania: 2020
Dĺžka filmu: 1 h 34 min
Kde si film môžete pozrieť: Netflix
The Social Network (Sociálna sieť)
Dokumentárny film o založení najslávnejšej a najpoužívanejšej sociálnej sieti na svete, Facebooku. Film zaznamenáva jeho vznik úplne od začiatku, keď ešte Mark Zuckerberg študoval na Harvarde. Tu vypracuje koncept sociálnej siete Facemash. Vďaka svojim technickým zdatnostiam sa nabúra do databázy školy, odkiaľ spreneverí fotky študentiek. Prvá verzia Facebooku bola totiž určená na hodnotenie atraktivity dievčat na škole. Film zaznamenáva, ako Mark Zuckerberg na základe problémov a potrieb študentov vyvíjal sociálnu sieť.
Rok vydania: 2010
Dĺžka filmu: 2 h
Kde si film môžete pozrieť: Netflix
Fyre: The Greatest Party that Never Happened (Fyre: najväčšia párty, ktorá sa nikdy nestala)
Fyre je ďalším dokumentárnym filmom, tentokrát z oblasti event managementu. Film hovorí príbeh Billyho McFarlanda, ktorý sa rozhodol naplánovať spolu s reperom Ja Rule luxusný festival na opustenom ostrove Great Exuma. Reklama na tento festival bola obrovská. Do jeho kampane boli zapojené celebrity ako Gigi Hadid, Kendall Jenner, Emily Ratajkowski alebo Hailey Bieber. Tisícky ľudí si drahé vstupenky zakúpilo, avšak po príchode začalo „ozajstné peklo“. Namiesto vybranej stravy a luxusného ubytovania dostali sendviče a ubytovali ich v stanoch. Absolútne nič nezodpovedalo tomu, čo im reklama sľúbila. Billy McFarland bol za zavádzanie ľudí odsúdený na 6 rokov väzenia s pokutou 26 miliónov amerických dolárov.
Rok vydania: 2019
Dĺžka filmu: 1 h 37 min
Kde si film môžete pozrieť: Netflix
Thank You for Smoking (Ďakujeme, že fajčíte)
Komédia z prostredia americkej tabakovej spoločnosti, ktorej hovorcom je hlavný predstaviteľ filmu Nick Naylor. Nickova úloha je vykreslovať cigarety iba v pozitívnom svetle pre verejnosť. Túto úlohu plní vďaka filtrovaní celej pravdy o fajčení.
Rok vydania: 2005
Dĺžka filmu: 1 h 35 min
Kde si film môžete pozrieť: Hulu, Prime video (Amazon)
Seriály
Emily in Paris
Zábavný seriál zaznamenáva život americkej marketingovej manažérky Emily v parížskej reklamnej agentúre Savoir. Seriál je vhodný pre ľudí začínajúcich v oblasti marketingu, ale aj pre zabehnutých marketérov, čo si chcú pozrieť niečo zábavné a zároveň si pri tom oddýchnuť. Reklamná agentúra Savoir spolupracuje s luxusnými značkami. Emily spolu s tímom marketérov vytvára reklamné kampane, marketingové stratégie, organizuje eventy a spravuje sociálne siete.
Roky vydania: 2020 – 2022
Dĺžka dielu: 30 min
Počet dielov: 20
Kde si seriál môžete pozrieť: Netflix
Self Made: Inspired by the Life of Madam C. J. Walker
Dokumentárna miniséria o prvej afro-americkej milionárke v histórii. Madam C. J. Walker žila na začiatku 19. Storočia, kedy spoločenské postavenie žien bolo veľmi zlé, nehovoriac o tých s tmavšou pleťou. Napriek tomu sa dokázala vypracovať na milionárku, a to vďaka predaju prípravkov proti vypadávaniu vlasov. Ako sa jej to podarilo? Okrem toho, že si potrpela na kvalite svojich výrobkov, hlavnú úlohu v tom zohrali reklama a cit pre biznis.
Rok vydania: 2020
Dĺžka dielu: 49 min
Počet dielov: 4
Kde si seriál môžete pozrieť: Netflix, Amazon
Mad Men (Šílenci z Manhattanu)
Americký televízny seriál, ktorý sa odohráva v 60. a 70. rokoch na Manhattane. Hlavným predstaviteľom seriálu je Donald Draper, ktorý pracuje ako kreatívny riaditeľ v marketingovej agentúre Sterling Cooper. Mad Men vykresluje život v marketingovej agentúre. Pôvodný AMC seriál odporúčam každému, kto si chce pozrieť niečo kvalitné zo sveta reklamy. Jeho kvalitu dokazujú aj získané ceny. Konkrétne ide o 5 Zlatých Glóbusov a 16 Emmys.
Roky vydania: 2007 – 2015
Dĺžka dielu: 50 min
Počet dielov: 92
Kde si seriál môžete pozrieť: Prime video (Amazon), HBO Max
Girlboss
Komediálny seriál rozpráva príbeh mladej ambicióznej Sophie, ktorá sa chce presadiť vo svete biznisu. Začala predávaním oblečenia na Ebay a jej úsilie nebolo márne. Stala sa z nej totiž zakladateľka módneho impéria. Seriál bol, bohužiaľ, ukončený po jednej sérii, napriek tomu ide o zaujímavý náhľad do e-commercu a žiarivý príklad startupu. Girlboss je natočený podľa autobiografie Sophii Amoruso. Zakladateľka eshopu Nasty Gal bola vymenovaná v roku 2016 časopisom Forbes za najbohatšiu self-made milionárku.
Rok vydania: 2017
Dĺžka dielu: 26 min
Počet dielov: 13
Kde si seriál môžete pozrieť: Netflix
The IT Crowd
Britský komediálny seriál o dvojici web developerov, ktorým jeden deň príde nová šéfka, ktorá však o počítačoch nemá ani poňatie. Seriál je plný britského humoru, a nayvše, vtipov z IT oddelenia!
Roky vydania: 2006 – 2013
Dĺžka dielu: 25 min
Počet dielov: 25
Kde si seriál môžete pozrieť: Netflix