Google zmenil zobrazovanie vyhľadávania
Hľadali ste dnes ráno niečo na google.sk ? Dnes ráno ste si mohli všimnúť zmeny v zobrazovaní výsledkov vyhľadávania.
Po zadaní kľúčového slova „Romeo and Juliet“ sa okrem výsledkov z organického vyhľadávania zobrazí napravo obrázok titulky knihy, autor,postavy a iná špecifikácia diela.
Novinkou, ktorú užívatelia Google isto postrehnú ako prvú, je zmena v navigácii. Tá sa presunula z ľavého boku hore nad výsledky. Presun navigácie by nebol nič zložité, no treba povedať, že navigácia nie je statická.
Z ponuky „more“ si môžete voliť medzi niekoľkými ďalšími špecifikáciami. Zaujímavosťou je, že táto špecifikácia sa vám automaticky zaradí do navigácie a položky „more“ a „search tools“ sa posunú.
Ako by to bolo, keby sme nespomenuli PPC reklamy. V hlavnom paneli síce môžete stále vidieť 3 podfarbené polia určené pre PPC reklamy. Zmena sa však dotkla pravej strany reklám, kde Google od podfarbenia upustil. Blok reklám na pravej strane sa viac priblížil k organickému vyhľadávaniu, čo môže mať vplyv na CTR jednotlivých reklám.
Ak sme spomenuli vyššie „search tools„, momentálne zapnutie tejto funkcionality umožňuje vybrať si z výsledkov vyhľadávania, ktoré boli uverejnené poslednú hodinu, 24 hodín či týždeň.
Pozornosť treba upriamiť aj na zobrazovanie mapy v pravej časti, ktorá sa po zadaní kľúčového slova napr. „petra“ zobrazí automaticky. (v tomto prípade ide samozrejme o názov mesta)