3Systém kontextovej reklamy AdWords je veľmi populárny nielen kvôli tomu, že ho vlastní Google, ale určite aj kvôli svojmu user-friendly rozhraniu. Kampaň si dokáže vytvoriť v podstate každý, všetko je navrhnuté tak, aby ste vyplnili základné údaje, dobili kredit a spustili kampaň. Väčšine klientov to bude stačiť, ale problém nastane, keď potrebujete zmeniť špecifické nastavenie kampane.S týmto som sa stretol nedávno, keď prišiel klient s požiadavkou, aby sa jeho reklamy zobrazovali viac cez víkend ako cez pracovný týždeň. Táto vec sa dá veľmi jednoducho nastaviť, ale je úspešne skrytá v samotnom systéme a pri bežnom prezeraní si ju asi nevšimnete (teda aspoň ja som si ju nevšimol :).

Túto funkciu teda nájdete v Nastavení kampane, v časti Rozšírené nastavenie > Plán: dátum spustenia, dátum ukončenia, plánovanie reklamy > Plánovanie reklamy.

1

Po kliknutí na Upraviť sa vám zobrazí ponuka v ktorej si možete nastaviť v ktorých dňoch alebo hodinách sa bude reklama zobrazovať a koľko percent z maximálnej ceny za preklik bude systém ponúkať v dražbe v danom čase.

2

Táto funkcia je veľmi užitočná v tom prípade, ak viete kedy si vaši zákazníci najčastejšie prezerajú web. V tomto čase môžete nastaviť vyššiu cenu za preklik, aby sa vaša reklama zobrazovala na prvých pozíciách. V menej zaujimavých časoch môžete zase svoj kredit šetriť. Zacielenosť je jedna z najväčších výhod kontextovej reklamy, tak sa nebojte skúšať nové veci v nastavení kampane, určite tiež nájdete nejakú užitočnú vychytávku.