U nás vo Visi sme začali používať nový slovenský nástroj Adorgo, ktorý dokáže pomôcť najmä PPC-čkárom pri práci s nastavením reklám na Facebooku.

Pokiaľ máte zapnuté facebook reklamy, môže sa vám stať, že nie ste spokojní s vizuálom výstupu. A ako zlepšiť facebook reklamy? Môžete jednoducho pristúpiť k nastaveniu vašej reklamnej kampane a vymeniť pre zobrazovanú reklamu obrázok alebo o to požiadať vášho správcu PPC kampaní.

Čo však robiť v prípade, ak ide o katalógovú kampaň? Typickým príkladom sú e-shopy, rezervačné, realitné a zľavové portály, cestovné kancelárie či autobazáry. Zmeniť obrázok každému jednému produktu/ponuke by bolo príliš prácne, v prípade e-shopov s desiatkami tisícov produktov aj nemožné, a zmenu by bolo potrebné realizovať zakaždým, keď sa produkt zmení alebo doplní o nový.

Tu prichádzajú na scénu nástroje, ktoré dokážu zmeny vykonávať hromadne. Vo Visi na tento účel používame Adorgo.

 

Príklad použitia nástroja Adorgo na využitie celého reklamného priestoru

Príklad použitia nástroja Adorgo na využitie celého reklamného priestoru. Pôvodný obrázok produktu Adorgo doplnil o grafické elementy vychádzajúce z identity e-shopu, o logo značky, cenu a názov produktu, informáciu o starej cene aj o výške zľavy.

 

Nástroj je vhodný na použitie pre online marketérov, správcov PPC reklám, social media manažérov, online agentúry a pre každého, kto si reklamy nastavuje sám.

Adorgo obrázky v reklamách hromadne pripraví tak, aby vyplnili celý reklamný priestor, pričom však nebude orezaný obrázok produktu. Do týchto obrázkov dokáže tiež vložiť akýkoľvek dostupný údaj – napr. cenu, výšku zľavy či logo značky, a to do vami zvolenej grafiky. Navyše nejde o výber z preddefinovaných šablón, ale grafiku reklám vám ušijú na mieru grafici tohto nástroja alebo sa použije vami dodané PSD.

 

Príklad použitia nástroja Adorgo pre carousel reklamu

Príklad použitia nástroja Adorgo pre carousel reklamu.
Na plochu reklamy je umiestnené logo e-shopu a cena produktu s informáciou o starej cene, aj o výške zľavy.

 

Našim klientom ponúkame pomocou Adorgo optimalizáciu ich facebook reklám, nielen aby boli vizuálne pútavejšie, ale aj opravené o prípadne chyby.

Občas sa stane, že Facebook nenahrá do správcu katalógov všetky produkty napr. kvôli chýbajúcemu popisu alebo inému parametru. Adorgo analyzuje aktuálny reklamný katalóg (produktový feed) a vytvorí nový, v ktorom budú chyby opravené. Napr. v prípade chýbajúceho popisu použije názov produktu, príliš dlhý názov skráti a ukončí tromi bodkami a pod.

Čo sa týka obrázku reklamy, Facebook síce umožňuje pridávať do obrázku dynamické hodnoty, ako napr. cenu produktu a hodnotu zľavy, nie vždy sú však tieto informácie vytvorené bezchybne. Problém tiež nastáva, ak by ste chceli obrázok doplniť aj o ďalšie informácie alebo tieto skombinovať (napr. cena a zároveň percentuálna zľava).

 

Príklad zlého formátovania ceny

Zlé formátovanie ceny, znak meny (€) na začiatku ceny.

Príklad nezobrazenia ceny

Pokiaľ produkt nemá zníženú cenu a použijeme funkciu Strike through price, tak na produktoch bez zľavy Facebook nezobrazí ani normálnu cenu.

 

Pomocou Adorgo si však môžete presne zvoliť, čo chcete, aby sa v reklame zobrazovalo, a môžete vytvoriť aj rôzne podmienky. Napr. v prípade, že cena produktu je vyššia ako 30 €, na nejakom určitom mieste obrázku sa zobrazí informácia o doprave zadarmo, ale ak ide o produkt z kategórie XYZ a tovar je v zľave, tak sa na tom mieste zobrazí informácia o hodnote zľavy.

Scenárov si môžete pripraviť veľké množstvo a nemusí ísť len o hodnoty z reklamného katalógu. Informácia, ktorá sa má zobraziť alebo na základe ktorej sa má niečo udiať, sa môže „ťahať” aj z vášho webu alebo napr. Google Sheets tabuľky.

Nemusí ísť len o textovú informáciu, ale napr. aj o obrázok. Vo výslednom výstupe sa môže napríklad v jednej reklame ukázať obrázok oblečenia spredu a zároveň aj zozadu.

Umiestnenie informácií si viete sami určiť, a aj to, ako budú vyzerať. Či už ich farebný podklad, farbu, font a veľkosť písma, alebo aj ohraničenie celej reklamy či doplnenie o grafické elementy. Vaša reklama môže spĺňať vaše kritéria z dizajn manuálu a graficky sa prispôsobiť vizuálu vášho webu.

 

Pôvodný obrázok produktu Adorgo doplnil o grafické elementy vychádzajúce z identity e-shopu

Príklad použitia Adorgo pre ich klienta MABO. Pôvodný obrázok produktu Adorgo doplnil o grafické elementy vychádzajúce z identity e-shopu, o logo značky a názov produktu.

 

V upravenom reklamnom katalógu budú obrázky produktov nahradené a zmeny ostanú dynamické. Keď sa vo vašom e-shope napr. zmení cena, v katalógu sa táto informácia okamžite prejaví, a pokiaľ sa cena mala zobrazovať v obrázku reklamy, bude ihneď aktualizovaná.

Čo ešte nástroj Adorgo ešte dokáže:

  • Najpredávanejšie produkty z jednotlivých kategórií označí textom na obrázku reklamy.
  • Prihliada na skladové zásoby – napr., ak má produkt málo dostupných veľkostí, bude označený parametrom a vyňatý zo zobrazovania.
  • Pre reklamy zobrazujúce najpredávanejšie produkty v rámci kategórie pripraví presne určené top produkty namiesto náhodných.
  • Pri špeciálnych kampaniach, ako sú zľavy, sezónne výpredaje či Black Friday, nástroj Adorgo automaticky upraví vizuál reklamy podľa vášho zadania a termínu trvania akcie. Po jej ukončení nahrá pôvodný vizuál do toho istého produktového katalógu za vás. Automatizovaná tvorba vizuálov pre časovo ohraničené akcie šetrí čas PPC manažéra.
  • Vytvára obrázky z dostupných údajov aj bez vstupného obrázku produktu.Obrázok inzerátu pracovnej ponuky vygenerovaný na základe údajov z reklamného katalógu

    Adorgo pre ich klienta Arviva vygeneroval obrázok inzerátu pracovnej ponuky na základe údajov z reklamného katalógu.

  • V slideshow reklamách pripraví upravené obrázky pre každý jeden „slide“ reklamy.Slideshow reklama pre porovnávač leteniek, kde je na prvom obrázku napísaný názov destinácie a na zvyšných ceny leteniek z jednotlivých letísk

    Slideshow reklama pre porovnávač leteniek, kde je na prvom obrázku napísaný názov destinácie a na zvyšných obrázkoch ceny leteniek z jednotlivých letísk.

 

Ak ste predtým museli investovať čas a peniaze do grafického návrhu reklám, nástroj Adorgo to spraví za vás automatizovane, hromadne a oveľa rýchlejšie. Vaša reklama tak môže obsahovať grafiku vychádzajúcu z vašej identity, čo zvyšuje zapamätateľnosť značky. A to sú dôvody, prečo si ho skutočne obľúbite.