Ako pripraviť e-shop na najsilnejšiu sezónu roka

Obdobie medzi začiatkom školského roka a Vianocami (prípadne až novoročným výpredajom) je najsilnejším obdobím v roku z pohľadu e-commerce. Prečo je tomu tak? Tešiť sa môžete na dôležité udalosti marketingového a reklamného sveta, ako Black Friday, Cyber Monday a predvianočné nákupy.

Jednoducho chceme, aby sa vám a vášmu e-shopu darilo, preto by sme vám radi pomohli s prípravou na toto obdobie.

V našom e-booku nájdete odpovede na to, na aké eventy sa pripraviť, aké kanály a cielenie zvoliť pri platenej reklame, ale aj, ako vylepšiť e-shop z pohľadu SEO ešte predtým, ako to celé vypukne. Povieme si, na čo nezabudnúť pri príprave contentu na sociálne siete a na záver sa dozviete čerstvé informácie, zaujímavosti a štatistiky o najväčšej nákupnej udalosti roka, Black Friday.

Naše rady sú určené vlastníkom a správcom e-shopov, ale aj marketingovým špecialistom, ktorí v rámci svojej práce zlepšujú výkony e-shopov, či už ide o SEO-čkárov, PPC-čkárov, alebo social media managerov.

Autori: Tomáš Panák, Michal Manduch, Adam Halagan, Nina Kuchariková, Kristína Šeligová, Juraj Sasko

Kapitoly:

Úvod 3

Na ktoré eventy by sme sa mali z marketingového hľadiska pripraviť? 3

  • Ako vyzeral predchádzajúci rok 2022? 5
  • V čom bude tento rok odlišný? 5
  • Na ktoré eventy by sa mal váš e-shop zamerať? 6
  • Ako si naplánovať rozpočet? 8
  • Zhrnutie 8

Kreatíva, kanály a cielenie platených reklám 8

  • Kreatíva v rámci platenej reklamy 8
  • Kanály 10
  • Cielenie 11
  • Zhrnutie 12

Príprava e-commerce projektu na top sezónu roka z pohľadu Google nákupov 12

  • Produktový XML feed 13
  • Analýza predchádzajúcich období 15
  • Záver 18

Ako vylepšiť e-shop z pohľadu SEO 18

  • 1. Zabezpečte technickú optimalizáciu webu 18
  • 2. Zamerajte sa na on-page SEO 21
  • 3. Myslite na UX (používateľskú skúsenosť) 26
  • 4. Testujte! 27
  • 5. Poprepájajte stránky internými odkazmi 28
  • 6. Rozšírte portfólio spätných odkazov 28
  • 7. Nezabudnite na lokálne SEO 29
  • 8. SEO & iné marketingové kanály 29
  • Zhrnutie 29

Ako sa pripraviť na Black Friday či Vianoce na sociálnych sieťach 29

  • Black Friday. Áno alebo nie? 29
  • Váš profil by mal kričať: „Šťastné a veselé!” 30
  • Ľudia majú radi darčeky a prekvapenia 30
  • Vianočné Insta Bio 32
  • Na Vianoce sa máme všetci radšej 32
  • Zhrnutie 32

Black Friday v roku 2023 z pohľadu e-commerce 32

  • Black Friday nie je len jeden deň 34
  • Fakty a čísla o Black Friday 36
  • Black Friday – Produkty a trendy v štatistikách 40
  • Reálnosť zliav počas Black Friday 42
  • Black Friday vs Cyber Monday 46
  • Black Friday v roku 2023 na Slovensku 47
  • TOP 9 faktov o Black Friday 50
  • Zhrnutie

Black Friday checklist 51

 

 

 

Všetky ebooky