Ako pripraviť e-shop na najsilnejšiu sezónu roka
Prečo sme napísali tohto sprievodcu?
Obdobie medzi začiatkom školského roka a Vianocami (prípadne až novoročným výpredajom) je najsilnejším obdobím v roku z pohľadu e-commerce. Prečo je tomu tak? Tešiť sa môžete na dôležité udalosti marketingového a reklamného sveta, ako Black Friday, Cyber Monday a predvianočné nákupy.
Jednoducho chceme, aby sa vám a vášmu e-shopu darilo, preto by sme vám radi pomohli s prípravou na toto obdobie.
V našom e-booku nájdete odpovede na to, na aké eventy sa pripraviť, aké kanály a cielenie zvoliť pri platenej reklame, ale aj, ako vylepšiť e-shop z pohľadu SEO ešte predtým, ako to celé vypukne. Povieme si, na čo nezabudnúť pri príprave contentu na sociálne siete a na záver sa dozviete čerstvé informácie, zaujímavosti a štatistiky o najväčšej nákupnej udalosti roka, Black Friday.
Pre koho je e-book určený?
Naše rady sú určené vlastníkom a správcom e-shopov, ale aj marketingovým špecialistom, ktorí v rámci svojej práce zlepšujú výkony e-shopov, či už ide o SEO-čkárov, PPC-čkárov, alebo social media managerov.
Autori
Alex Barčovský, Monika Floreková, Alex Gerbóc, Adam Halagan, Daniela Horváthová, Nina Kuchariková, Veronika Liďáková, Michal Manduch, Tomáš Panák, Juraj Sasko, Andrea Sýkorová, Kristína Šeligová
Úvod 5
Na ktoré eventy by sme sa mali z marketingového hľadiska pripraviť? 6
Ako vyzerali predchádzajúce roky 2023 a 2024? 7
V čom bude rok 2025 odlišný? 8
Na ktoré eventy by sa mal váš e-shop zamerať? 10
Ako si naplánovať rozpočet? 12
Ďalšie jesenné a zimné eventy, ktoré využijete v komunikácii 12
September 13
Október 14
November 17
December 19
Január 21
Tipy, ako komunikovať sezónne príležitosti 22
Plánujte v predstihu 22
Nastavte si reálne ciele 23
Vyberajte si iba relevantné príležitosti 23
Segmentujte svoje publikum 24
Využite emócie a prítomnosť FOMO efektu 25
Vytiahnite z digitálu maximum 26
Sledujte priebežne trendy 27
Zhrnutie 27
Kreatíva, kanály a cielenie platených reklám 28
Kreatíva v rámci platenej reklamy 29
Kanály 30
Cielenie 32
Zhrnutie 33
Príprava e-commerce projektu na top sezónu roka z pohľadu Google
nákupov 34
Produktový XML feed 35
Analýza predchádzajúcich období 39
Záver 42
Ako vylepšiť e-shop z pohľadu SEO 43
Zabezpečte technickú optimalizáciu webu 44
Zamerajte sa na on-page SEO 49
Myslite na UX (používateľskú skúsenosť) 56
Testujte! 57
Poprepájajte stránky internými odkazmi 58
Rozšírte portfólio spätných odkazov 58
Nezabudnite na lokálne SEO 59
SEO & iné marketingové kanály 60
Zhrnutie 60
Ako sa pripraviť na Black Friday či Vianoce na sociálnych sieťach 61
Plánujte vopred a buďte konzistentní 62
Váš profil by mal kričať: „Šťastné a veselé!” 63
Zapojte publikum 64
Nezabúdajte na hodnotný obsah 64
Zvážte zvýšenie rozpočtu na reklamu 65
Komunikujte urgenciu a nedostatok 66
Aktualizujte insta bio 66
Pripravte dobrý customer support 66
Buďte ľudskí a autentickí 67
Interagujte s fanúšikmi 67
Zhrnutie 67
Tipy a nápady na adventný kalendár na sociálne siete 68
Vianoce na sociálnych sieťach 69
Tipy na adventné kalendáre na sociálnych sieťach 71
Black Friday v roku 2025 z pohľadu e-commerce 75
Black Friday nie je len jeden deň 77
Fakty a čísla o Black Friday 79
Black Friday – Produkty a trendy v štatistikách 82
Reálnosť zliav počas Black Friday 83
Black Friday vs Cyber Monday 85
Black Friday v roku 2025 na Slovensku 86
TOP 9 faktov o Black Friday 87
Zhrnutie 89
Black Friday checklist 90
Všetky ebooky