Očakáva sa, že do konca roka 2021 prejde až 80 % používateľov so zariadením používajúcim operačný systém iOS na najnovšiu verziu – iOS14. Po novom používateľom vyskočí okno s otázkou ohľadom povolenia sledovania aktivít naprieč aplikáciami a webovými stránkami – ak používateľ povolí sledovanie, nič sa pre neho v podstate nemení. Zmeny nastanú v prípade, že ho nepovolí.

rychlovka

Tieto zmeny sa dotknú 3 oblastí:

  1. nastavenia Business Managera,
  2.  zacielenia a optimalizácie,
  3. merania.

Získavanie relevantných dát bude náročnejšie, ale nie nemožné. Čo teda môžeme spraviť?

  • Overiť doménu – Overenie domény nájdeme vo Firemných nastaveniach → Bezpečnosť značky → Domény.
  • Vybrať si maximálne 8 eventov – Po novom bude možné zvoliť si maximálne 8 eventov, preto je dôležité vybrať tie najdôležitejšie pre konkrétny účet. Rovnako dôležité je zoradiť ich aj podľa dôležitosti.
  • Nainštalovať Conversion API.
  • Povoliť 1st party cookies.
  • Premyslieť si stratégiu.
  • Informovať klienta o zmenách.

Môže sa zdať, že tieto zmeny prinesú mnoho problémov, ale nevidel by som to až v takých čiernych farbách. Ak môžeme do budúcna niečo očakávať, tak sú to nové aktualizácie zo strany Facebooku, ktoré zjemnia negatívny dopad týchto zmien.

Podrobnejšie informácie o nastavení Facebook účtu nájdete na tomto odkaze: https://www.facebook.com/business/help/422408905612648/


Zdroje:

https://www.grow-force.com/ios-14-update-and-facebook-ads/

https://www.ignitesocialmedia.com/facebook-marketing/how-apples-ios-14-update-will-impact-facebook-advertising/

https://easyautotagging.com/facebook-apple-ios-14-privacy-update/

https://www.geekdashboard.com/facebook-to-comply-with-ios-14-privacy-policy-to-continue-its-services-on-app-store/