Pred pár dňami sa mi omylom podarilo vymazať zobrazenie v Google Analytics pri jednom z našich webov. Nebol to zrovna najšťastnejší krok (inými slovami – bol to FAIL), keďže v zobrazení boli nazbierané dáta za niekoľko rokov a bol to zároveň jediný zdroj dát tohoto webu.

Rozhodol som sa preto kontaktovať technickú podporu Google s otázkou, či je možné zobrazenie obnoviť. Odpoveď bola našťastie pozitívna. Začal sa tak niekoľkodňový proces, v ktorom som musel splniť všetky požiadavky na obnovenie. Treba ale povedať, že zdržanie bolo spôsobené mojou chybou a nie chybou technickej podpory v Google. Ak budete postupovať podľa návodu, tak je to otázka niekoľkých hodín.

Od technickej podpory v Google som sa dozvedel, že treba poslať žiadosť o obnovenie:

  • z e-mailu, ktorý má z užívateľských oprávnení právo aspoň na upravovanie na úrovni účtu, a zároveň je správcovským e-mailom do účtu Google AdWords prepojeného s daným účtom Google Analytics a vo formáte
  • celého čísla UA, spolu s jasným uvedením celého názvu daného zobrazenia a prípadne profilu

V takomto tvare to vyzerá veľmi komplikovane, ale v skutočnosti to nie je až taký hlavolam, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Postup by mal platiť aj pri obnovení vlastníctva.

Čo treba urobiť?

Potrebujete jeden email, ktorý bude spĺnať všetky tieto podmienky:

1. Váš email má administrátorské práva na úrovni účtu v Google Analytics

Skontrolovať si to môžete, keď v Google Analytics kliknete hore na odkaz “Správca” a v prvom stĺpci na “Správa používateľov”

ucet-1

Tu musí byť váš email pridaný a s právami na správu používateľov.

ucet-2

 

2. Váš email má administrátorský prístup v Google AdWords účte

Tento istý email musí byť nastavený ako správcovský v ľubovoľnom AdWords účte. Ak nemáte AdWords účet, tak si ho musíte založiť, alebo požiadať niekoho, aby vám pridelil práva vo svojom účte.

Skontrolujete si to v časti “Nastavenia účtu”

adwords-1

A potom vľavo “Prístup k účtu”. Musíte tu vidieť svoj účet s administrátorskym prístupom.

adwords-2

 

3. Prepojíte Google Analytics účet s AdWords účtom

Preposledný krok je prepojenie oboch účtov, ktoré sa robí v Google Analytics.

Kliknite na “Správca” a v strednom stĺpci na “Prepojenie s účtom AdWords”

prepojenie-adwords-1

Tu si vyberiete váš účet.

prepojenie-adwords

Po pridaní by sa mal zobrazovať medzi prepojenými účtami.

prepojenie-adwords-2

Ak už tam máte prepojený iný účet a chcete pridať ďalší, tak kliknete na “+ Nová skupina prepojení”

 

4. Pošlite správu so žiadosťou o obnovenie

V poslednom kroku musíte poslať správu na Google support so žiadosťou o obnovenie zobrazenia. Správa môže byť v slovenčine.

formular

  • ID zákazníckeho alebo podriadeného účtu AdWords – nájdete v AdWords vpravo hore nad emailom
  • Identifikátor účtu Analytics – nájdete v Správca > prvý stĺpec > Nastavenie účtu
  • Prihlasovacia e-mailová adresa účtu Analytics – email, ktorí ste uviedli v predchádzajúcich krokoch.

Samotná správa by mala obsahovať tieto tri položky:

  • ID vlastníctva – Správca > druhý stĺpec > Nastavenie vlastníctva
  • Názov zobrazenia – Správca > prvý stĺpec > História zmien

Text správy môže vyzerať napríklad takto:

“Dobrý deň,

chcel by som vás požiadať o obnovenie zobrazenia “VISIBILITY.sk”, ktoré som omylom vymazal 9.9.2014 o 15:49.

ID vlastníctva: UA-12345678-1

Názov zobrazenia: “VISIBILITY.sk“

S pozdravom

Marek Šulik”

Názov zobrazenia a dátum vymazania nájdete v Histórii zmien.

historia-zmien-1

 

historia-zmien-2

Ak splníte všetky tieto kroky, tak by malo byť vaše zobraznie úspešne obnovené. V mojom prípade to bolo do niekoľkých hodín po odoslaní emailu.

Na záver by som sa chcel poďakovať Monike z Google supportu za ochotu a trpezlivosť pri riešení tohoto nepríjemného problému 🙂