Ste majiteľom internetovej stránky, prípadne internetového portálu? Chcete inzerovať prostredníctvom kontextovej reklamy? Tak určite riešite dilemu, aký PPC systém použiť.
Zamerajme sa teda na porovnanie najpoužívanejších systémov AdSense a Etarget. Rozdielnosť systémov začína už pri samotnej podstate systémov. Etarget bol od začiatku vyvíjaný ako kontextová reklama a Google bol vyvíjaný ako search. To určuje ich mierne odlišnosti.

Ako prvú pri výbere systému si je treba položiť základnú otázku, kto sú užívatelia navštevujúci môj web? Ide o úzky okruh ľudí zdržujúci sa okolo špecializovaného webu, alebo ide o rôznorodú zmes nezdieľajúcu spoločný cieľ, záujmy?

 Špecializované weby s malým objemom trafficu.

Výhoda Etargetu je, že Vám vie v rámci Slovenska poskytnúť pomerne veľký objem reklamy, nakoľko pôsobí až na 92% slovenského internetu. Nevýhodou je spravidla nízka miera (CTR) spôsobená nižšou relevanciou reklám. Veď určite ste sa už stretli napríklad s reklamou na cestoviny na stránkach o cestovaní . Preto sa niektorý majitelia rozhodujú práve pre platbu za tisíc zobrazení (CPM).

AdSense nevie poskytnúť pre Slovensko také množstvo reklamy, ale bojuje vysokou relevanciou reklám a vyššou cenou za klik (CPC).

Majitelia webov sa väčšinou zhodujú, že napriek nižšej relevancii vie byť Etarget efektívnejší.

 

Portály a stránky s väčším objemom trafficu.

Ak ste majiteľom stránok s nezanedbateľným podielom návštevnosti so zahraničia, alebo je stránka prevádzkovaná pre iné trhy, bude vo výhode určte AdSense. Je to dané objemom reklamy pre zahraničie a v neposlednom rade aj vyššou cenou klikov. V prípade stránok s veľkou návštevnosťou, však často krát býva ideálom kombinácia aj Etarget aj AdSense.

 

 

Napriek všetkým radám, špecifikáciám a odporúčaniam, Vám skutočne povie čo je pre Vás najvhodnejšie až testovanie. Stačí krátke mesačné testovanie, ktoré Vám podá dostatok dát pre správne rozhodnutie sa. Pamätajte, že až osobná skúsenosť je to pravé.