Ak sa venujete tvorbe či správe webov, tak ste sa pravdepodobne stretli s pluginom pre WordPress, ktorý sa volá Contact Form 7. Patrí medzi najrozšírenejšie generátory kontaktných formulárov pre WordPress. V súčasnosti má viac ako milión aktívnych inštalácií.
Porovnanie WP pluginov na generovanie emailov si môžete prečítať v mojom staršom článku.

Práca s Contact Form 7 je relatívne jednoduchá, len sa musíte vžiť so systémom shortcode. Tie si viete písať ručne (napr. [text* your-name]) alebo si ich môžete vyklikať v pracovnej lište.

Keďže CTF-7 je relatívne jednoduchý na používanie a je zdarma, tak sa stal pomerne rýchlo populárnym. Narozdiel od komerčných riešení ponúka slabšiu funkcionalitu. To sa však dá zmeniť pridaním ďalších rozšírení. Práve týmto rozšíreniam sa budeme venovať v tomto článku.

 

Contact Form 7 MailChimp Extension

Užitočné a pekné rozšírenie, ktoré vám umožní prepojiť CTF-7 a zápis e-mailovej adresy odosielateľa do vášho zoznamu príjemcov reklamného obežníka. Funguje to jednoducho. Návštevník vašej stránky vyplní napríklad kontaktný formulár, ktorým žiada o cenovú kalkuláciu. Súčasne môže pri súhlase so spracovaním osobných údajov zaškrtnúť aj súhlas s pridaním do zoznamu príjemcu obežníka. Vyžadovanie súhlasu však treba nastaviť v pokročilých nastaveniach rozšírenia. Zaujímavá je aj možnosť nastaviť pre rôzne formuláre na vašej stránke aj rôzne listy, do ktorých sa e-mail zapíše, čo vám pomôže v lepšom cielení reklamných obežníkov.

 

Contact Form 7 – Success Page Redirects

Toto je ďalšie jednoduché rozšírenie, ktoré vám umožní návštevníka webu presmerovať na inú stránku po tom, ako úspešne odošle e-mail. Je to vhodné vtedy, ak ho chcete poslať na „ďakovnú stránku“, na ktorú máte napojený e-commerce. Samozrejme, nechýba tu možnosť nastaviť pre každý formulár inú stránku, na ktorú bude presmerovaný. Na nej sa mu môžete poďakovať, ponúknuť mu ďalšie služby či vygenerovať kupón pre ďalšiu interakciu.

Jeho použitie je veľmi jednoduché. Pri editácii kontaktného formuláru jednoducho prepnete na záložku Redirect Settings a zo zoznamu vyberiete cieľ presmerovania.

 

Contact Form Submissions

Toto rozšírenie funguje veľmi podobne ako rozšírenie Contact Form DB. Ukladá totiž všetky kontakty získané pri odosielaní formulára do databázy. Tým pádom sa ku ním môžete s odstupom času vrátiť a dohľadať napríklad nejaký zabudnutý lead.

Samozrejme, nechýba možnosť tieto kontakty exportovať cez WordPress exportovací nástroj či filtrovať zoznam kontaktov podľa kľúčových slov alebo dátumu.

 

 

Contact Form 7 – PayPal & Stripe Add-on

Ak chcete návštevníkom umožniť na vašej WordPress stránke platbu, tak vo väčšine prípadov doinštalujete WooCommerce plugin. No pri jednoduchých službách a webových stránkach je to možno aj zbytočné. Prípadne ste z neziskového sektora a chceli by ste dať návštevníkom možnosť podporiť váš projekt finančne.

V takomto prípade by sa vám mohlo hodiť toto rozšírenie. Ponúka integráciu s platobným systémom PayPal a Stripe, pričom umožňuje platbu v 25 menách a v 18 jazykoch v základnej bezplatnej verzii. Slovenčina však zatiaľ chýba. Na stránkach rozšírenia je aj pekne spracovaný video návod na jeho implementáciu.

 

Send PDF for Contact Form 7

Posledné rozšírenie ponúka možnosť spracovať obsah odoslaného e-mailu do pdf súboru. Samozrejme, nechýba možnosť nechať toto pdf poslať na obe e-mailove adresy. Teda adresu odosielateľa (ak ju vyplnil vo formulári) a aj na adresu príjemcu. Okrem toho si viete prispôsobiť obrázok v hlavičke dokumentu, nastaviť ochranu heslom alebo nastaviť jeho archiváciu na server.

Samozrejme, existujú aj ďalšie rozšírenia pre plugin Contact Form 7. Ak viete o nejakom, ktoré je zaujímavé a mohlo by sa niekomu hodiť, napíšte nám o ňom do komentárov.