Každý social media manager mi dá za pravdu, ak poviem, že držať krok so sociálnymi sieťami je niekedy drina. Každý mesiac sa potýkame s novými funkciami alebo sa lúčime s tými starými. Čo nové nám priniesol september? Dozviete sa v mojom blogu. 

Čaká vás na Facebooku láska?

Touto novinkou potešíme všetkých singláčov. Už je to viac ako rok, čo Facebook na svojej konferencii F8 oznámil, že pripravuje zoznamku pre slobodných. Bude sa volať Facebook Dating a aktuálne je už vo fáze testovania a do konca roka by mala byť prístupná všetkým účtom.

Ako bude fungovať?

Ide o veľmi podobnú platformu ako Tinder. Založíte si svoj nový „zoznamkový“ profil, do ktorého si môžete pridať vybrané údaje, fotografie a stories z vášho Facebook či Instagram profilu. Celý tento zoznamkový profil bude pred vašimi priateľmi tajný, takže nikto nebude vedieť, či ho máte alebo nie. Do svojej databázy nádejných partnerov si môžete pridať ľubovoľných 9 priateľov, s ktorými by ste chceli randiť. Okrem svojich priateľov vám bude Facebook ponúkať aj ďalších vhodných kandidátov, ktorých už v priateľoch nemáte. Vy im môžete poslať správu alebo olajkovať profil. Okrem priateľov a náhodných ponúk môžete loviť aj vo Facebook skupinách či v udalostiach. Ak máte záujem o rovnakú udalosť, je možné, že by ste si mohli dohodnúť rovno rande.

Má to zmysel?

Podobné zoznamky tu už boli, resp. stále sú (Tinder či Badoo). Tieto zoznamky sú vytvorené len na zoznámenie sa a Facebook má výhodu, že má o nás omnoho viac informácií. Znie to desivo, ale vie o nás všetko – kam chodíme, čo nás zaujíma, čo si kupujeme, kde pracujeme a i. Na základe týchto údajov nám možno ponúkne naozaj vhodnejšieho partnera než iné zoznamky. Navyše, nie je pravidlom, že každý slobodný človek používal/používa Tinder či Badoo, zato Facebook má väčšina ľudí. Pre marketérov to bude mať určite ďalšiu výhodu. Verím tomu, že nám po spustení pribudne ďalší kanál pre naše reklamy a možno aj lepšie zacielenie. Nechajme sa prekvapiť. 🙂

Neberte nám lajky

Je veľmi pravdepodobné, že už nebudeme môcť sledovať počet lajkov pod príspevkom. Na Instagrame lajky vo forme srdiečok možno zmiznú úplne. Facebook chce tak predísť frustrácii z nízkeho počtu lajkov. Aktuálne túto nešťastnú novinku testuje v 7 krajinách.

Čo to znamená pre používateľov?

Len, že si neodsledujú počet lajkov pod svojimi fotkami.

Čo to znamená pre marketérov?

V prípade, že sa hodnoty neobjavia ani v štatistikách, tak budeme musieť prekopať nastavené KPIs, v horších prípadoch celú stratégiu na sociálnych sieťach.

Lepší používateľský prehľad s novou funkciou

Myslím, že teraz poteším skôr bežných používateľov Facebooku, než marketérov. Facebook pridáva novú funkciu (Aktivita mimo Facebook / Off-Facebook Activity), vďaka ktorej budeme vidieť všetky tretie strany, ktoré využívajú Facebook data ako Facebook Pixel, Facebook SDK či prihlásenie cez Facebook. Používateľ bude mať možnosť sledovať svoju aktivitu, vymazať históriu alebo zakázať prepájanie dát s jeho účtom. Pre marketérov to znamená riziko, že sa nám zmenšia publiká pre remarketing. Údajne sa nepočíta s veľmi veľkou stratou. Na druhej strane budeme mať možno relevantnejšie publikum a nemusíme míňať mediálny rozpočet na ľudí, ktorí o našu reklamu nemajú záujem.

Je YouTube fashion kanál?

Moja odpoveď je: nie je. Ale má k tomu veľmi blízko. Pretože za posledných päť rokov na YouTube stúpol počet beauty/fashion videí šesťnásobne. Za posledný rok presiahla konzumácia beauty/fashion obsahu 169 miliárd zhliadnutí, čo si zaslúži pozornosť. Keďže práve v tomto segmente pribudlo aj najviac influencerov, YouTube sa rozhodol vytvoriť ďalšiu platformu určenú pre beauty/fashion obsah. Nájdete ju pod odkazom youtube.com/fashion, kde budú zhromaždené všetky videá od známych značiek ako Dior, Ralph Lauren, Vouge či veľkých a malých influencerov.

Z chatu až ku kúpe

Mať lajky je pekné, mať návštevy na webe je krajšie, ale dosiahnuť nákup je úplne najkrajšie. A pri tom poslednom bode aj zostaneme, pretože s ním nám vie pomôcť Messenger. Čoraz častejšie sa stretávame s tým, že pri komunikácii so značkou používatelia uprednostňujú Facebook pred infolinkou. Medzi dotazovanými až 61 % opýtaných komunikuje so značkou práve cez Messenger. Preto v umiestneniach reklamy nájdeme šablónu pre Messenger, ktorá bude mať za úlohu priviesť používateľa k nákupu.

Ako na to?

V správcovi reklám si v úvode za cieľ vyberiete Messenger Objective a nastavíte Click to Messenger. V nastavení správ zvolíte Generate leads a vytvoríte chat. Dôležité je na úvod vytvoriť bannerovú reklamu, ktorá privedie vašich potenciálnych zákazníkov do Messengeru. Ďalej vytvárate konverzáciu od úvodného pozdravu až po poďakovanie. Nasledujúce kroky sú také ako pri vytváraní akejkoľvek reklamy.

Niektoré novinky nás milo prekvapili, iné zas menej. Ale určite to nie je koniec, pretože o ďalších výživných social novinkách sa dozviete v nasledujúcom blogu. Teším sa a ďakujem, že ma čítate. 🙂