Informácie o stránke, produktoch, službách sú nesmierne užitočné pre návštevníkov webu. Podajte cez stránku „pomocnú ruku“ svojmu návštevníkovi, aby u vás našiel všetko, čo potrebuje vedieť a vidieť. Nezabúdajte, že takýto „hľadač“, ktorý k vám prichádza, prioritne potrebuje (okrem rady) aj prehľad na webe a jednoduchú navigáciu. Inak hrozí, že odíde.

1. Využite ponúkanú šírku stránky

Pri veľa stránkach je problémom nevyužitý priestor po bokoch. Prečo kumulovať obsah webu iba do stredu stránky a kraje nechávať nevyužitými? Keď máte k dispozícii dostatok priestoru, využite ho. Web sa sprehľadní, rozjasní a bude lepšie čitateľný. 😉

rozšírenie webu

2. Zväčšite písmo na webe

Výber správneho fontu písma (a najmä jeho veľkosť) dokážu na stránke narobiť zázraky. Pri auditovaní webov sa často tento problém opakuje. Maličké písmo v obrovskom buttone, maličké písmo na blogu, na homepage, pri produktoch… Opäť opakujem – máte priestor, využite ho. 🙂 Stránke to len a len pomôže, návštevník sa rýchlejšie zorientuje a bude mať väčší „poriadok“ pri prechádzaní webom.

Tu vidíte príklad priveľkého buttonu, v ktorom sa text stráca.

Mále písmo

3. Nepreplňte priestor

Veľké množstvo ľudí, ktorí vlastnia web, chce návštevníka silou-mocou prilákať na svoju stránku a udržať jeho pozornosť tým, že preplnia priestor webu. Majte na pamäti, že na stránke musíte prioritne udržať najmä prehľadnosť a jasnosť. Tým, že preplníte web obrovským množstvom informácii, farebných buttonov, textom a podobne, vyvoláte v návštevníkovi chaos. Pri takomto webe je možné sa „stratiť“ a návštevník sa z tejto „pavučiny“ už nevymotá a odíde. Informácie treba podávať jednoducho a priamo, web stavať na čistých líniách, jasnosti a prázdnom priestore medzi podstatnými informáciami (informácie tak lepšie zarezonujú, keď budú mať „svoje miesto“). Návštevník, ktorý má záujem o informácie, si ich nájde i sám. Nepodceňujte ho. 😉 Dajte mu informácie, no nezahlťte ho obsahom hneď pri otvorení stránky.

https://giphy.com/gifs/the-simpsons-homer-simpson-web-page-bF2M6el0vi2qc

4. Zdôraznenie podstatného

Majte na pamäti, čo chcete povedať a ako zapôsobiť. Znižujete ceny produktov, máte akcie, zľavy či výpredaje? Ukážte ich. Nie, netvrdím, že máte teraz všade vložiť obrovské nápisy v neónových farbách, no informácia o akcii by mala udrieť do očí ako prvá. Nebojte sa zvýrazniť percento či sumu, o ktorú produkt zľavňujete. Zákazníka treba pritiahnuť a na zľavu správne „namotivovať“.  😀
Zvýraznenia

5. Jazyk a gramatika

Ďalším častým problémom, ktorý nachádzame na weboch, je nejednotný jazyk a zlá gramatika. Návštevník by nemal na webe nájsť žiadnu časť textu v inom jazyku, v akom má stránku otvorenú. To isté platí pre weby, ktoré majú rôzne jazykové mutácie. Ak otvoríte stránku, ktorá má byť v slovenčine, celý obsah (i na tej najzašitejšej podstránke) musí byť v slovenčine. Keď ponúkate možnosť napríklad EN, HU, DE, opäť je potrebné držať sa na celom webe vybranej jazykovej mutácie.

Nezabúdajte aj na správnu gramatiku. Samozrejme, ak vám sem-tam „ujde“ nejaká čiarka, nikto vás neukameňuje. 🙂 No Y/I, vybrané slová či nesprávny nominatív množného čísla mužského rodu…to je trochu trapas. 🙂  Dbajte aj na jazykovú korektúru, pretože takisto ako vizuál, váš web prezentuje aj text. A zapôsobiť predsa chcete čo najlepšie, no nie?

Grammar GIF - Find & Share on GIPHY

Toto je zopár základných a najviac „do očí bijúcich“ rád, ako sprehľadniť a spríjemniť web. Držať sa jednoduchosti, jasnosti a precíznych textov utvára o webe (a jeho majiteľovi) pozitívny obraz.

Máte aj iné základné zlepšenia? Podeľte sa s nimi v komentároch. 😉