5 online trendov, ktoré ovládli stránky amerických kandidátov na prezidenta
Voľby sa nezadržateľne blížia aj na Slovensku, ja som si však posvietil na stránky amerických kandidátov na prezidenta. Ich programy a postoje sú často diametrálne odlišné, ich stránky však spája hneď niekoľko spoločných znakov. Pozrite sa sami, ktoré online trendy ovládli predvolebné stránky prezidentských kandidátov v USA.
Nech je to veľké a jednoduché
Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží, ale na webe to momentálne neplatí. Na veľké obrázky, nadpisy a tlačidlá som narazil takmer pri všetkých stránkach známych demokratických a republikánskych kandidátov.
Väčšina z nich používa podobný layout homepage, kde sa kladie dôraz na veľký úvodný obrázok, výrazný headline a výzvu k akcii.
Bernie Sanders
Hillary Clinton
Donald Trump
Carly Fiorina

A niektorí stavili aj na veľké hlavy!
Mobil na prvom mieste
V USA používalo smartfón v roku 2014 až 58 % obyvateľov a toto číslo, pochopiteľne, ďalej stúpa. Ísť do volieb s neresponzívnou stránkou by bol poriadny fail. Vďaka takémuto dizajnu sa stránka prispôsobí každému rozlíšeniu, či už ide o obrazovky desktopov, tabletov alebo smartfónov.
Donald Trump
Hillary Clinton
Carly Fiorina
Jeb Bush
Ted Cruz
Vedeli ste, že responzivita webu priamo vplýva na pozície stránky v mobilnom vyhľadávaní?
Storytelling
Ľudia od nepamäti zbožňujú príbehy. Toto si uvedomujú aj politickí marketéri a „rozprávačstvo” využívajú pri vytváraní pozitívneho obrazu o svojom kandidátovi. Vďaka príbehom dokážu v ľuďoch jednoduchšie vyvolať emócie, a tak spojiť kandidáta s hodnotami, ktoré považujú v kampani za dôležité.
Text je silné médium pre vyrozprávanie príbehu:
Príbehy sa dajú vyrozprávať aj fotografiami
Alebo videom
Akčné ako Seagal
Okrem prezentácie postojov a politického programu ide predvolebným stránkam aj o nábor dobrovoľníkov a zbieranie príspevkov na kampaň.
Ak chcete návštevníkov stránky úspešne konvertovať, pochopiteľne ich potrebujete k tomu nejako vyzvať. To najjednoduchšie dosiahnete pomocou formulárov a výrazných CTA tlačidiel, ktoré sú na týchto kandidátskych stránkach naozaj premakané.
Všimnite si najmä prácu s textom a farbou v tlačidlách. Kto by na ne neklikol?
Pridaj sa do tímu Martina O’Malleyho
Si pripravený na nové americké storočie? Áno, som!
Podpor starého dobrého Bena
Nikto, kto pracuje 40 hodín týždenne, by nemal žiť v chudobe. Samozrejme, že súhlasím.
Pridaj sa k nám
Flat dizajn
Jednoduchosť a minimalizmus sa na stránkach prejavil aj v tzv. flat dizajne (flat = plochý), ktorý posledné roky preberá dominanciu nad realistickejším skeumorfickým dizajnom. Prvky flat dizajnu si môžete všimnúť najmä vo vyššie uvedených CTA prvkoch alebo v nasledovných formulároch.
Formulár na stránke Jeba Busha
Formulár na homepage Georgea Patakiho
Frajer na záver – RISE UP!
Demokratický kandidát Robby Wells stavil na odlišnosť. Na tento odkaz klikajte len na vlastné riziko a so zapnutými reprákmi. Rise up! 🙂 „Zaujímavý” prístup k dizajnu zvolil aj Sam Sloan.