Ešte kým začnete míňať nemalé prostriedky na online kampane, zamyslite sa nad týmito dôležitými bodmi.

0. Načasovanie a plánovanie

Pred tým, ako začnete chystať stránku, kreatívu a mediálny plán kampane, všetky kroky naplánujte. Ísť na to „od boku” sa totiž môže vypomstiť a viesť ku chaosu. A to bez ohľadu na to, či si veci riešite vo vlastnej réžii alebo s agentúrou.

Plánovanie so sebou nesie ešte jedno veľké pozitívum. Ak na projekte pracuje viacero ľudí (čo zákonite minimálne časom bude), vďaka plánu sa v ňom všetci vyznajú a budú poznať svoje úlohy.

1. Webová stránka

Online kampaň sa nezaobíde bez webovej stránky. Pred spustením online kampane sa musíte uistiť, že je vaša stránka pripravená, špeciálne, ak to bude vaša prvá kampaň. Ak nie je váš web zaujímavý, ba je až neprehľadný a pomaly sa načítava, návštevníkov nezaujme a odídu.

Taktiež je pred spustením kampane dôležité „poupratovať” svoj web od neaktuálnych linkov, starých obrázkov v malom rozlíšení či neaktuálnych textov, ktoré sú zbytočné.

Ak sa zákazníci dostanú na váš web a nebude odpovedať očakávaniam, ktoré v nich kampaň vzbudila, znižuje sa vaša šanca na konverziu.

2. Je vaša webová stránka mobile friendly?

Neexistuje ospravedlnenie za to, že v roku 2016 nemáte webové stránky responzívne pre mobilné verzie. Stále viac trafficu sa presúva z desktopu na smartfóny a tablety.

Pre svojich zákazníkov by ste mali byť prístupní z každého zariadenia, aby ste mohli maximalizovať návštevnosť a čas strávený na webe. Je tiež veľmi pravdepodobné, že svoje online reklamy budete chcieť zobrazovať aj na mobiloch.

Ako pri prekliku z mobilnej reklamy zareaguje zákazník, ak príde na „nemobilnú” stránku? Správne, odíde a vaše peniaze za klik boli minuté zbytočne.

pexels-photo

3. SEO

Je vaše SEO v poriadku? Preštudujte si analytiku – zistite, ako a odkiaľ k vám chodia zákazníci. Sústreďte sa na to, aby ste im to uľahčili. Ak ide o novú stránku, odstráňte všetky potenciálne prekážky, ešte kým na ňu začnete posielať ľudí.

SEO už dávno nie je len o kľúčových slovách a spamovaní webu odkazmi. Ak sa v modernom SEO nevyznáte (čo vám nikto nemôže mať za zlé), oslovte odborníkov.

4. Sociálne médiá a obsah

Počas kampane pripravte na svoje publikačné kanály obsah, ktorý podporuje vašu online kampaň. Statusy na Facebook či blogy veďte v znamení kampane. Ak máte napríklad e-shop s oblečením a chcete potlačiť predaj pánskych košieľ, prispôsobte tomu aj svoj blog/stránku na FB a píšte napríklad o vhodných kombináciách košieľ a nohavíc. Naopak, článok o výbere spoločenských šiat pre dámy odložte na neskôr.

V tomto bode je opäť vhodné pripomenúť nultý bod článku – plánovanie. Redakčný kalendár a plán prispievania na sociálne siete by sa mali stať vaším verným spoločníkom.

pexels-photo (1)

5. Optimalizujte, vyhodnocujte, zlepšujte sa

Tento bod je veľmi dôležitý pri spúšťaní 2., 3., X-tej kampane. Pri predošlých kampaniach ste totiž boli schopní nazbierať množstvo údajov. Vďaka nim viete, čo fungovalo, čo naopak nie a ako reagovali ľudia.

Implementujte to do svojej budúcej kampane a tá tak zákonite bude lepšia, ako tá predchádzajúca.

Pripravení? Môžete spúšťať!

Verím, že som vám týmto článkom pomohla pripraviť sa na spustenie online kampane. Web je, samozrejme, živý organizmus a existuje množstvo nástrojov, ktorými kampaň môžete ovplyvniť aj priamo počas jej priebehu, ale o tom už nabudúce.