V reklamnej sieti AdWords je k dispozícii hneď niekoľko druhov reklamy, ktoré môžete využiť. Jedným z nich sú aj obrázkové bannery, ktoré sa zobrazujú v reklamnej sieti Google. Ktoré z dostupných formátov sú najvyužívanejšie? S obrázkovými reklamami sme u nás vo VISIBILITY doteraz nemali veľké skúsenosti, keďže väčšina našich klientov uprednostňuje klasickú textovú reklamu. Až v posledných dňoch sme mali možnosť vyskúšať si hneď niekoľko grafických formátov a prinášame vám prehľad o ich úspešnosti.

Google pre inzerentov ponúka deväť rôznych veľkostí, s ktorých si môžete vybrať. My sme sa pri tejto konkrétnej kampani rozhodli použiť 6 z nich – 300×250, 200×200, 336×280, 250×250, 120×600 a 468×60 pixelov. Nevedeli sme dopredu, ktoré formáty sú na našom trhnu najobľúbenejšie, takže výsledky nás celkom prekvapili. Klienta ani presné čísla prezrádzať nebudeme, všetky údaje sú v percentách. Môžeme však prezradiť, že išlo o veľký projekt – počet kliknutí sa pohyboval v tisícoch a počet impresií v miliónoch.

Čo sa týka impresií, tak najzobrazovanejším bol rozmer 120×600, za ním tesne 300×250 a 468×60. Ostatné formáty sa zobrazovali podstatne menej (viď graf 1).

impresie

To, že najzobrazovanejší formát nemusí mať najviac preklikov, môžeme vidieť na ďalšom grafe. Tu jednoznačne dominoval rozmer 300×250 pixelov, na ktorí kliklo až 45% uživateľov zo všetkých. S veľkým odstupom za ním sú formáty 468×60 a 120×600. Priemerná cena za preklik bola približne rovnaká a najvyšší Click-through rate mali rozmery 336×280 a 300×250 px.

preklik

Oplatí sa teda využívať  obrázkové reklamy? Podľa nás to určite stojí za pokus, v našej kampani dosiahli vyše 50% podiel, čiže boli mierne populárnejšie ako textové reklamy pri rovnakej priemernej cene za preklik. Skúste do vašich kampaní nasadiť najpopulárnejší a najklikanejší rozmer 300×250 a dajte nám vedieť, aké výsledky ste dosiahli vy.