Ak sa zaoberáte tvorbou obsahu na sociálnych sieťach, máme pre vás niekoľko tipov na ich zlepšenie. Sociálne siete neustále aktualizujú a zlepšujú svoje funkcie. Zoznámte sa s piatimi aprílovými novinkami, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu social media managerovi.

1. Viac odkazov v Instagramovom profile 

Tento nový prvok Instagramu umožňuje tvorcom obsahu pripojiť viac odkazov do používateľského BIO profilu. 

Doteraz bolo možné pripojiť len jeden odkaz, no po novom bude možné pripojiť až 5 ľubovoľných linkov. V profile sa vám ako prvý zobrazí prvý odkaz a k ostatným sa dostanete až po prekliku. Je však len na vás, ako odkazy zoradíte a aj ako ich pomenujete. 

Inovatívne riešenie vám uľahčí zvyšovanie návštevnosti webových stránok a umožní vám propagovať produkty, služby či značky, prezentovať podnikanie, upozorňovať na záujmy a mnoho ďalšieho. Pozrite si konkrétny návod od šéfa Instagramu.

2. Zistite tie najaktuálnejšie trendy na Reelsoch

Instagram pridal novú špeciálnu funkciu, kde sa môžete inšpirovať najnovšími trendmi, ktoré v súčasnosti vzbudzujú ten najväčší záujem. Pre každého social media managera či managerku je dôležité byť informovaný o najaktuálnejších trendoch, a tak určite oceníte túto novú fičúrku.

Zistíte, aké sú najpopulárnejšie témy, skladby a hashtagy na Reelsoch, čím dokážete osloviť omnoho širšie publikum.

Instagram pridal novú možnosť: Trendy na Reels
Zdroj: https://creators.instagram.com/blog/creator-bundle-trends-editing-gifts

3. Facebook zrušil content creator

Facebook v apríli zrušil Creator Studio a presunul ho do Meta Business Suite. Nič sa ale nemení na tom, že aj naďalej budete mať prístup k podobným funkciám, ktoré vám umožnia vytvárať a spravovať obsah na jednom mieste.

S Meta Business Suite môžete ušetriť čas pomocou zjednodušených nástrojov. Dokážete plánovať či publikovať príspevky na Facebooku a Instagrame, sledovať celkový výkon vašej stránky, komunikovať so zákazníkmi, spravovať kampane a sledovať analýzy.

4. Reels update štatistík na Instagrame

Instagram vylepšuje Reels štatistiky, aby pomohol používateľom lepšie pochopiť výkonnosť ich obsahu. Pridali dve nové metriky: celkovú dobu pozeraniapriemernú dobu pozerania.

Vďaka týmto novým prehľadom lepšie pochopíte, čo ľudí najviac zaujíma, a kde naopak musíte vytvoriť lepší obsah, aby tam diváci zostali dlhšie. 

Okrem dĺžky sledovania Instagram pridáva aj upozornenia na nových sledovateľov z vašich konkrétnych Reels. Ďalšia skvelá vychytávka na to, aby ste zistili, ako Reels prispievajú k rastu vašej značky. 

Nové Reels štatistiky
Zdroj: https://creators.instagram.com/blog/creator-bundle-trends-editing-gifts

5. Instagram DM je novou príležitosťou pre firmy

Instagram pridal novú možnosť pre firmy, ktoré chcú maximalizovať spojenie so zákazníkmi pomocou DM – priamych správ. 

Individuálne zasielanie správ ponúka skvelú príležitosť na predstavenie nových produktov, služieb, poskytovanie nákupných rád a tipov či získavanie spätnej väzby od zákazníkov.

Firmy majú ďalšiu originálnu možnosť, ako zo svojho marketingového úsilia na Instagrame získať čo najviac pozornosti. 

Napíšte svojim zákazníkom na Instagrame priamu správu
Zdroj: https://business.instagram.com/direct-messaging/best-practices

​​Zdroje: