Čo nám Adam Mosseri (hlava Instagramu) prezradil? Najnovšie útržky nového rozloženia a prvý pohľad do testovania plánovaných funkcií. Aké zmeny môžeme očakávať a aký dopad budú mať pre súčasných a budúcich používateľov?

V poslednom období môžeme sledovať mnoho zmien a debát ohľadom Instagramu a jeho algoritmov. Spoločnosť Meta totiž pretvára jeho jadro (algoritmus), pripravujúc ho na nové zmeny, čo môže viesť ku nekonzistentným výsledkom a nárastu alebo poklesu dosahu jednotlivých účtov.

Link na tweet: https://twitter.com/mosseri/status/1521589403671355392

Z Mosseriho slov vieme predpokladať väčší dôraz na video obsah a hlavne zmeny obrázkových postov, ktoré by mali byť po novom vo formáte 9 ku 16, zaberajúc celú obrazovku oproti terajšiemu rozmeru 4 ku 5.

Na jednom z našich účtov sa tieto zmeny práve testujú, pričom sa domnievame, že celý update sa uplatní globálne v pomerne krátkom čase.

Ako vyzerajú prvé zmeny?

Na nasledujúcich obrázkoch vieme na prvý pohľad zaznamenať rozličnú veľkosť plochy, akú budú po novom obrázkové posty zaberať. Fotka z ľavého účtu, na ktorom test beží na obrazovke, zaberá omnoho viac priestoru v porovnaní s druhým účtom.

Instagram doplňuje zostávajúci priestor fotky, ktorá nie je zvislá, farbou, ktorá v príspevku prevláda, a teda sa môžeme domnievať, že algoritmus bude preferovať zvislé fotky viac ako štvorcové alebo krajinkové formáty.

Instagram novinka 1 Instagram novinka 1

Ak sa pozorne pozrieme, v novom zobrazovaní na prvý pohľad nevidíme tlačidlo na uloženie príspevku. V novom rozložení je totiž skryté pod tromi bodkami v pravo hore, čo je z našej skúsenosti trochu nepraktické a obmedzujúce oproti predošlým zvykom.

Ak bol tento krok zo strany vývojárov úmyselný, môžeme uvažovať o tom, že algoritmus bude pripisovať metrike počtu uložení príspevku väčšiu váhu oproti ostatným metrikám, kvôli dodatočnému úsiliu používateľa, ktorý si príspevok chce uložiť.

Tip: Vytvárajte uložiteľný obsah, ku ktorému sa ľudia budú chcieť vracať, alebo ho niekomu osobne ukázať zo svojich uložených príspevkov.

Feed podobný TikToku

V tomto teste sledujeme zmeny zamerané na spôsob podávania obsahu. Ide o zmeny týkajúce sa hlavne natívnosti zobrazovania pre mobilné zariadenia. Domovský feed sa pritom začína čoraz viac podobať TikToku, pričom indikátor počtu obrázkov bodkami v carousely nahradili políčka ako pri príbehoch.

V novom zobrazení teda nájdeme obrázky, carousely, reels a, samozrejme, aj reklamy, ale v niektorých testoch sa vo feede objavili aj príbehy. Reels zatiaľ zostávajú vo svojej kategórii, aj keď sa často začínajú začleňovať do hlavného feedu.

Visibility Instagram