Ľubica
Segmentáciou viac než 85 000 produktov na základe historického PNO sme pre klienta z oblasti pracovného oblečenia vytvorili výkonnostné PMax kampane, ktoré priniesli +68 % konverznú hodnotu a -20 % PNO.
Služby
PPC
Tím
PPC specialist – Michal Manduch
PPC team leader – Adam Halagan
Najväčšie výzvy
Ciele
Medziročné zvýšenie obratu z platených Google kampaní
Medziročné zníženie PNO
Výsledky
Nárast hodnoty konverzií
+68,4 %
Nárast počtu konverzií (objednávok)
+22,1 %
Pokles PNO
-20,3 %
Nárast nákladov na reklamu
+34,1 %
Ako sme ich dosiahli
Zamerali sme sa na najvýkonnejší typ kampaní Performance Max (PMax).
V minulom období sme mali aktívnu len jednu PMax kampaň, ktorá obsahovala všetky produkty na e-shope. Analyzovali sme produkty tejto kampane za ostatných 6 mesiacov a rozsegmentovali ich podľa hladiny dosiahnutého PNO za dané obdobie.
Segmentácia vyzerala nasledovne:
- PNO 0 % – 7 %
- PNO 7 % – 14%
- PNO 14% – 49 %
- PNO 50 % a viac
Následne sme cez tzv. Custom_label označili produkty podľa kategórie (dosiahnutého PNO) a vytvorili samostatné PMax kampane.
Tiež sme sledovali výšku spendu za minulé obdobie pre každú skupinu produktov. Mali sme tak už pri nastavovaní nových kampaní vedomosť o približnom rozpočte pre daný segment produktov.
Hlavnou motiváciou pre takéto rozdelenie produktov bolo zabezpečiť najvýkonnejším produktom čo možno najväčší podiel zobrazení vo vyhľadávaní. Preto sme produktom s najnižším PNO „dopriali“ väčší rozpočet, ako tomu bolo do toho času.
Rovnako už pri nastavení kampaní sme vedeli lepšie pracovať s nastavením „Target ROAS“, kedže sme presne vedeli, ktorá skupina produktov dosahovala aké PNO.
V rámci optimalizácie kampaní sme upravovali nastavenú výšku ROAS a po nejakej dobe upravovali aj produkty v rámci daných segmentov, podľa výkonnosti.