Ľubica je slovenský predajca širokého sortimentu značkového pracovného oblečenia, obuvi a ochranných pomôcok. Zameriava sa na B2C aj B2B zákazníkov a okrem e-shopu majú v Bratislave aj 1 kamennú predajňu.

Služby
PPC

Tím
PPC specialist – Michal Manduch
PPC team leader – Adam Halagan

Najväčšie výzvy

Najväčšia výzva bola práca s obrovským produktovým feedom, ktorý obsahoval viac ako 85-tisíc produktov.

Ciele

PRIMÁRNE CIELE

Medziročné zvýšenie obratu z platených Google kampaní

Medziročné zníženie PNO

Výsledky

ČO SME DOSIAHLI

Nárast hodnoty konverzií

+68,4 %

Nárast počtu konverzií (objednávok)

+22,1 %

Pokles PNO

-20,3 %

Nárast nákladov na reklamu

+34,1 %

Ako sme ich dosiahli

Zamerali sme sa na najvýkonnejší typ kampaní Performance Max (PMax). 

V minulom období sme mali aktívnu len jednu PMax kampaň, ktorá obsahovala všetky produkty na e-shope. Analyzovali sme produkty tejto kampane za ostatných 6 mesiacov a rozsegmentovali ich podľa hladiny dosiahnutého PNO za dané obdobie. 

Segmentácia vyzerala nasledovne:

  • PNO 0 % – 7 % 
  • PNO 7 % – 14%
  • PNO 14% – 49 % 
  • PNO 50 % a viac

Následne sme cez tzv. Custom_label označili produkty podľa kategórie (dosiahnutého PNO) a vytvorili samostatné PMax kampane. 

Tiež sme sledovali výšku spendu za minulé obdobie pre každú skupinu produktov. Mali sme tak už pri nastavovaní nových kampaní vedomosť o približnom rozpočte pre daný segment produktov. 

Hlavnou motiváciou pre takéto rozdelenie produktov bolo zabezpečiť najvýkonnejším produktom čo možno najväčší podiel zobrazení vo vyhľadávaní. Preto sme produktom s najnižším PNO „dopriali“ väčší rozpočet, ako tomu bolo do toho času.

Rovnako už pri nastavení kampaní sme vedeli lepšie pracovať s nastavením „Target ROAS“, kedže sme presne vedeli, ktorá skupina produktov dosahovala aké PNO.

V rámci optimalizácie kampaní sme upravovali nastavenú výšku ROAS a po nejakej dobe upravovali aj produkty v rámci daných segmentov, podľa výkonnosti.