Spolupráca medzi tímami je jedným z najdôležitejších aspektov pri našej práci. Marketing, reklama, tvorba webu či budovanie obsahu a jeho rozširovanie” do sveta je prácou viac ako jedného či dvoch ľudí.

Vo Visibility máme zavedenú firemnú kultúru, ktorá neprikazuje dress code, nepotláča individualitu a ponúka priestor pre inovatívne a kreatívne riešenie problémov a nastavovanie vlastnej práce. Nie sme obmedzení príkazmi, zákazmi či pravidlami. No povinnosťou každého vedúcich tímov sú pravidelné mítingy.

Komunikuj, komunikuj, komunikuj…

Správna a pravidelná komunikácia v tíme v spojení s dobrým prerozdelením úloh medzi kolegov dokáže projekt viac pozitívne posúvať a ľudia vo vašom tíme budú spokojnejší a efektívnejší. Každá veta, ktorú človek povie, sa dá interpretovať na 1000 spôsobov. Ak poznáte dobre ľudí zo svojho tímu (nie, nemusíte byť s každým zrovna najlepším priateľom, stačí, ak sa rešpektujete, vnímate a otvorene komunikujete), viete vycítiť, aký štýl komunikácie im vyhovuje. Vnímate na čo „reagujú”, čo si môžete dovoliť povedať priamejšie a čo treba zaobaliť do „kvetnatého súvetia”. 😉 Ak s niekým dlhšie spolupracujete váš slovník a štýl komunikácie je priamejší, stručnejší, možno drzejší… Pri novom kolegovi či kolegyni je potrebné takýto „komunikačný vzťah” najprv pomaly vybudovať.

komunikacia

Pozerať na prácu očami kolegu

Tiež je potrebné dbať na dosah svojich činov. Myslím tým, že je dôležité vžiť sa do kože svojho spolupracovníka a predstaviť si, ako sa mu po zadelení úlohy bude na nej pracovať. Nie, nemyslím tým, že máte zadávať len ľahké úlohy a ťažkú robotu robiť sám. Myslím tým skôr to, že musíte nájsť kompromis, pri ktorom bude spokojný kolega/kolegyňa, vy i klient.

Poznaj kolegov

Copywriting a SEO

A tu prichádza konkrétny príklad „vžitia sa do kože spolupracovníka”. Keďže SEO a Content sú neoddeliteľnou súčasťou, i my musíme úzko spolupracovať s copywritermi. Každý klient má vytvorený vlastný redakčný kalendár, na ktorom spolupracujú SEO projektový manager a copywriter.

Úlohou „projekťáka” je zadať copywriterovi do kalendára kľúčové slová z analýzy, na ktoré vymyslí copywriter presné témy, titulky a zameranie článku. Na základe tohto kalendára sa potom píšu články na blog klienta. Máme však slová, ktoré sa vyhľadávajú viac alebo ktoré priamo súvisia s klientom, no klient má na ne veľmi nízke pozície vo vyhľadávaní. Preto sa v tomto bode musí projektový manager „vžiť” do článku a do úlohy copywritera.

Keďže by bolo náročné, ťažké a aj nudné každý mesiac písať a produkovať články na tú istú tému a s tými istými kľúčovými slovami (i keď by sa to z pohľadu SEO hodilo), je nutné tieto slová aspoň z času na čas obmieňať. Copywriter tým „nevyhorí” a bude vo vymýšľaní tém kreatívnejší. Dajte ľuďom priestor pre kreativitu a netlačte ich neustále do tej istej práce. Napísanie článku nie je ľahké a tobôž nie polroka neustále písať na rovnaké kľúčové slovko. 🙂

Písanie článku

Linkbuilding a SEO

To isté ako pri copywriteroch platí i v spolupráci projektový manažér a linkbuilder. U nás máme uzatvorené dohody s viacerými mediálnymi portálmi, kde má naša agentúra priestor pre inzerciu. Pre klientov vyberajú vhodné články vo väčšine prípadov naši linkbuilderi. Opäť sa opakuje situácia, kedy projektový manažér zadá pre linkbuildera potrebné kľúčové slová a ten ich hľadá na portáloch. Keďže sú však niektoré z projektov špecifické a linkbuilder nemá šancu nájsť článok na presné slovo, ktoré potrebujeme (napr. montovaná hala, plynová vzpera a podobne), musíme sa opäť vžiť do jeho práce. Zamyslieť sa nad riešením situácie tak, aby neutrpel klient, my sme mali potrebné výsledky a linkbuilder nám pri hľadaní nezošalel. 😀

A čo vy? Ako riešite prerozdeľovanie úloh vo vašom tíme? Viete sa vžiť do práce kolegu? 🙂

Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti v komentároch.