Definícia

Ipsos je medzinárodná spoločnosť špecializujúca sa na prieskumy trhu a verejnej mienky. Patrí medzi najväčšie výskumné agentúry na svete a poskytuje údaje a analýzy v oblasti spotrebiteľského správania, médií, politiky, zdravotníctva a iných sektorov.

Spoločnosť bola založená v roku 1975 vo Francúzsku a odvtedy sa rozšírila do viac ako 90 krajín, kde vykonáva výskumné projekty pre vlády, korporácie, neziskové organizácie aj akademickú sféru.

Popis

Ipsos je považovaný za jedného z lídrov v oblasti výskumu a jeho výsledky sú často citované médiami, akademickými inštitúciami a vládnymi agentúrami. Dôraz kladie na metodologickú presnosť, reprezentatívnosť vzoriek a etické princípy v zbere a analýze údajov.

Oblasti pôsobenia

Ipsos realizuje výskum v niekoľkých hlavných oblastiach:

  1. Prieskum verejnej mienky – Sledovanie politických preferencií, sociálnych postojov a trendov v spoločnosti.
  2. Spotrebiteľské správanie – Analýza nákupných zvykov, preferencií a spokojnosti zákazníkov.
  3. Mediálne a digitálne výskumy – Skúmanie dosahu reklamy, správania používateľov online platforiem a sledovanosti médií.
  4. Zdravotnícke a farmaceutické výskumy – Štúdie o vnímaní zdravotnej starostlivosti, prieskumy medzi pacientmi a lekármi.
  5. Firemné a zamestnanecké výskumy – Meranie spokojnosti zamestnancov, hodnotenie firemnej kultúry a efektivity pracovného prostredia.

Metodológia výskumu

Ipsos používa rôzne metódy zberu dát, aby zabezpečil presnosť a reprezentatívnosť výskumov:

  • Online prieskumy – Dotazníky distribuované cez internetové panely.
  • Telefonické rozhovory (CATI) – Štandardizované telefonické ankety.
  • Osobné rozhovory (CAPI, PAPI) – Face-to-face výskumy v teréne alebo na vzorkách respondentov.
  • Focus groups – Diskusie v malých skupinách s cieľom hlbšie pochopiť postoje a názory respondentov.

Vďaka svojim rozsiahlym dátovým zdrojom pomáha Ipsos spoločnostiam a organizáciám prijímať lepšie rozhodnutia na základe faktov a aktuálnych trendov.