Hreflang
Definícia
Hreflang je časť kódu na webe, ktorá poskytuje vyhľadávačom informáciu o tom, na aké jazyky a krajiny sú jednotlivé podstránky cielené.
Popis
Hreflang možno na webe implementovať pomocou:
- HTML tagov v časti <head>,
- HTTP hlavičiek (headers),
- súboru Sitemap.xml.
V prípade prvého spôsobu, implementácia v kóde vyzerá napr. takto:
<link rel=“alternate“ hreflang=“x-default“ href=“https://www.priklad.com/“ />
<link rel=“alternate“ hreflang=“sk“ href=“https://www.priklad.com/sk/“ />
<link rel=“alternate“ hreflang=“cs“ href=“https://www.priklad.com/cz/“ />
<link rel=“alternate“ hreflang=“en“ href=“https://www.priklad.com/en/“ />
Správne nastavenie kombinácie jazyka a krajiny je dôležité najmä pri jazykoch, ktorým sa hovorí vo viacerých krajinách (angličtina, nemčina, španielčina a pod.).
Meta tag hreflang nie je pre vyhľadávač Google záväzný. A najmä v prípadoch, keď označenia jazyka či lokality nie sú adekvátne obsahu, sa Google zariadi podľa seba.
Správne zapracovanie hreflangu si môžete skontrolovať v online nástrojoch, prípadné chyby nájdete aj v Google Search Console v časti International Targeting:
Viac informácií nájdete aj v článku od Mateja Mitterhauszera Hreflang a SEO na viacjazyčných weboch: Ako na to?.