Definícia

Heureka je cenový porovnávač produktov, ktorý združuje viac ako 55-tisíc e-shopov v deviatich krajinách Európy. Slovenskú verziu ročne navštívi viac ako 1,7 milióna reálnych používateľov. Dá sa preto povedať, že môže byť relevantným zdrojom návštevnosti pre váš e-shop. 

Návštevníci Heureky sú ľudia v rôznej fáze nákupného procesu. Vo väčšej miere k nim patria tí, ktorí vedia, čo chcú a potrebujú si tovar cenovo porovnať. Okrem ceny však hrá dôležitú rolu aj ponuka daného obchodu, cena dopravy a tiež recenzie. Ak máte konkurencieschopnú ponuku a pozitívne recenzie, môžete dosiahnuť vyššiu mieru konverzie ako v prípade iných kanálov.

Popis

Na Heureke môžete začať inzerovať v platenom PPC režime, v ktorom neplatíte za zobrazenia produktov, ale až po kliknutí záujemcom na ponuku. Taktiež je možnosť inzerovať vo FREE režime, kde neplatíte nič. Jeho nevýhodou je to, že používatelia vašu ponuku nájdu až na posledných miestach v rámci fulltextového vyhľadávania.

Pri platenom PPC režime sú vaše produkty zaradené do príslušných kategórií, kde sa zobrazujú s rovnakými produktami vašich konkurentov. Sú zoradené podľa ceny. Výška ceny za kliknutie na produkt sa odvíja od jednotlivých kategórií.

Každá kategória môže mať inú CPC. Na to, aby ste efektívne inzerovali na Heureke, je dôležité mať dobre spracovaný produktový feed a následne spárované produkty do kategórií podľa špecifikácie Heureky. Nezabúdajte, že každý porovnávač cien má iné požiadavky na produktový feed, preto si dajte na tomto kroku záležať.

Vašu ponuku okrem dobre nastaveného feedu môžete posunúť na vyššie pozície formou bidovania. Ide o spôsob zvyšovania CPC (platby za klik) než je minimálna cena požadovaná Heurekou. Bidovanie funguje na princípe aukcie. To znamená, kto ponúkne vyššiu CPC, dostáva sa na zaujímavejšie a viditeľnejšie miesta.