Head of
Definícia
„Head of“ je titul označujúci vedúceho pracovníka zodpovedného za riadenie konkrétneho oddelenia, tímu alebo projektu v rámci spoločnosti. Tento pojem je prebratý z angličtiny, kde je veľmi bežný, a postupne sa udomácnil aj na Slovensku. V závislosti od veľkosti a štruktúry organizácie môže byť táto pozícia na úrovni manažéra, riaditeľa alebo dokonca viceprezidenta.
Popis
Titul „head of“ naznačuje, že osoba je zodpovedná za strategické i operatívne riadenie určitej oblasti. Na rozdiel od titulov ako „director“ alebo „VP“, ktoré môžu mať viac strategický alebo korporátny význam, „head of“ často znamená praktické a každodenné riadenie tímu alebo oddelenia.
V menších organizáciách môže byť head of jediným vedúcim pracovníkom v danej oblasti, pričom vo väčších firmách môže byť táto pozícia podriadená vyšším manažérskym úrovniam, ako je riaditeľ alebo viceprezident.
Hlavné zodpovednosti head of:
- Tvorba a implementácia stratégií: Vypracováva a implementuje stratégie pre konkrétne oddelenie alebo projekt.
- Riadenie tímu: Vedenie a motivovanie tímu, delegovanie úloh a zabezpečenie efektívnej spolupráce medzi jednotlivými členmi.
- Správa rozpočtu: Príprava a kontrola rozpočtu pre dané oddelenie alebo projekt.
- Analýza a reporting: Monitorovanie výkonu, analýza výsledkov a príprava pravidelných správ pre vedenie organizácie.
Spolupráca s ostatnými oddeleniami:
- Interná spolupráca: Úzka spolupráca s ostatnými oddeleniami na zabezpečenie dosiahnutia spoločných cieľov.
- Externá spolupráca: Koordinácia s externými partnermi, dodávateľmi a klientmi na zabezpečenie hladkého priebehu projektov.
Kvalifikácie a zručnosti head of:
- Skúsenosti v oblasti riadenia tímu alebo projektov.
- Schopnosť strategického myslenia a plánovania.
- Silné komunikačné a vyjednávacie schopnosti.
- Znalosť príslušnej oblasti alebo odvetvia.
Príklad
Head of marketing v marketingovej agentúre je zodpovedný za tvorbu a implementáciu marketingových stratégií pre klientov agentúry. Tento odborník vedie marketingový tím, spravuje rozpočty a zabezpečuje dosahovanie stanovených cieľov. Spolupracuje s ostatnými oddeleniami agentúry, ako je kreatívny tím alebo oddelenie pre vzťahy s verejnosťou, na zabezpečenie komplexného prístupu k marketingovým aktivitám. Okrem toho komunikuje s klientmi a externými partnermi, aby zabezpečil hladký priebeh projektov a dosiahol očakávané výsledky.