Definícia

Brandová stratégia je dlhodobý plán na dosiahnutie špecifických cieľov, ktoré prispievajú k vybudovaniu úspešnej značky. Zahŕňa rad taktík a akcií, ktoré spoločnosť implementuje s cieľom posilniť svoju značku na trhu a vymedziť sa od konkurencie.

Popis

Výhody brandovej stratégie:

  • Pomáha značke identifikovať sa a odlíšiť od konkurencie.
  • Zvyšuje povedomie o značke medzi cieľovými zákazníkmi.
  • Podporuje lojalitu zákazníkov a opakované nákupy.
  • Dodáva produktom/službám emocionálnu a funkčnú hodnotu.
  • Prispieva k dlhodobému zvyšovaniu hodnoty značky a spoločnosti.

Brandová stratégia je veľmi rozsiahlym dokumentom, ktorého súčasťou by mali byť:

Analýza súčasného stavu – v tejto časti sa stratég zameriava na to, aká je sila znalosti značky, kto je našou konkurenciou a ako si vedieme v porovnaní s nimi a zhrnieme si, aký je v súčasnosti stav našich marketingových aktivít.

Cieľové skupiny – kto je náš zákazník a aké problémy rieši? Ako mu dokážeme pomôcť my?

USP – aká je naša konkurenčná výhoda? Prečo by si mal zákazník vybrať práve nás a nie konkurenčnú značku?

Brand positioning – skúmame kľúčové prvky komunikácie konkurencie a hľadáme jedinečnú, ľahko rozpoznateľnú pozíciu. Ako nás vidia naši zákazníci zvonku (text, vizuál, komunikované posolstvo…) ? Aké sú naše rozdiely v porovnaní s konkurenciou – ponúkame aj niečo navyše?

Brand story + Brand DNA – aké je naše poslanie, vízia a misia? Aká je základná esencia našej značky?

Komunikačná stratégia – v tejto časti sa venujeme definícii insightov pre značku (ktoré budú ďalej definovať to, aký sme/budeme), návrhu riešení (ako to pretaviť do skutočnosti) či aktívam značky (akým spôsobom budeme ďalej pracovať napr.  s logom, farbami značky či maskotom – sú potrebné nejaké zmeny?).