Definícia

Amazon je jedným z najvýznamnejších globálnych e-commerce predajcov, ktorý ponúka široký sortiment tovarov vrátane kníh, elektroniky, oblečenia, kozmetiky a ďalších. Bol založený v roku 1994 Jeffom Bezosom ako internetové kníhkupectvo a odvtedy sa rozrástol na širokú škálu služieb a produktov.

Popis

História Amazonu sa začala v roku 1994, keď Jeff Bezos založil internetové kníhkupectvo Cadabra. Po roku ho premenoval podľa najväčšej rieky sveta Amazon, aby vyjadril víziu svojho internetového obchodu. Pôvodným zámerom bolo vytvoriť najväčšie online kníhkupectvo na svete, no postupne svoj sortiment rozšíril o ďalšie produkty, vrátane hudby, filmov, elektroniky a oblečenia. Spoločnosť sa stala populárnou vďaka svojmu pohodlnému online nákupu a rýchlemu doručovaniu tovaru.

V roku 2000 sa Amazon rozšíril na globálnom trhu otvorením webových stránok pre zákazníkov v Spojenom kráľovstve, Nemecku a Francúzsku. V nasledujúcich rokoch pokračoval vo svojom raste a diverzifikácii. V roku 2005 predstavil program Amazon Prime, ktorý ponúka členom bezplatnú rýchlu doručovaciu službu, prístup k digitálnym médiám a ďalšie výhody. V roku 2007 Amazon uviedol čítačku elektronických kníh Kindle. Kindle sa stal jedným z najpopulárnejších čítačiek na svete a neskôr sa rozšíril o ďalšie modely.

Amazon sa postupne rozrástol aj do ďalších oblastí:

  • Amazon Web Services (2006) – cloudový priestor pre webové stránky, aplikácie a iné dáta,
  • Amazon Prime Video (2006) – streamovacia služba poskytujúca pôvodné aj licencované filmy a seriály,
  • Amazon Alexa (2014) – virtuálna asistentka založená na umelej inteligencii,
  • atď.

Dnes je Amazon jednou z najväčších a najznámejších spoločností na svete a má obrovský vplyv na svetovú ekonomiku a digitálny priemysel.