Cenové porovnávače tvoria jeden z kanálov, ktorým zákazník prechádza pri nákupe. Na Slovensku je najpoužívanejším porovnávačom Heureka.sk. Združuje e-shopy, ktoré majú rôzne zamerania. Podľa posledných informácií od Heureky inzeruje na portáli viac ako 11 585 e-shopov.

Okrem porovnávania produktov podľa ceny, ponúka aj možnosť zobrazovania na základe ponúknutej ceny za kliknutie. Avšak na to, aby ste mohli plne využívať biding, je potrebné spĺňať podmienku certifikácie Overený zákazníkmi.

heureka

V čom sú hlavné výhody bidovania na Heureke?

  • vyššia pravdepodobnosť nákupu,
  • efektivita v pomere vynaložených prostriedkov na kliky/ceny produktu,
  • zobrazovanie sa na popredných pozíciách v platenom boxe Heureky,
  • zvýšenie pravdepodobnosti nákupu najmä z mobilných zariadení,
  • zvýšenie trhového podielu,
  • diverzifikácia predajných kanálov.

Box odporúčaných obchodov vs. porovnanie podľa cien produktov

Do tejto aukcie sa dá zapojiť iba vtedy, ak e-shop spĺňa podmienku certifikácie Overený zákazníkmi. Navyše, do aukcie musia byť zapojené najmenej štyri e-shopy.

Ceny za preklik možno nastaviť individuálne – podľa priorít produktu a ďalších strategických kritérií.

Ukážka boxu odporúčaných obchodov:

heureka - odporucanie

Pod odporúčaným boxom je produktová karta s ponukou e-shopov zoradených len podľa ceny produktu.

V boxe Najlacnejšie ponuky inzerent platí za preklik minimálnu sumu. Tá slúži ako odmena portálu Heureka za spárovanie produktov na produktovú kartu.

Ukážka boxu zoradenia podľa ceny produktov:

heureka odporucanie c. 2

Pomoc nástroja Mergado

Častým problémom je nezobrazovanie produktov na jednotlivých produktových kartách. Nástroj Mergado dokáže odporučiť správnu kategóriu pre produkt spôsobom, aby bol produkt pre používateľov viditeľný. Prípadne je možné tieto produkty manuálne spárovať.

Môže však nastať situácia, keď napárovanie produktov na produktové karty nedáva zmysel. Dôvodov môže byť mnoho. Patrí medzi ne vysoká cena, nízka marža pri produkte, nedostupnosť produktu a pod.

V takomto prípade je možné produkty v xml súbore skryť a sústrediť sa len na tie prioritné.

Pridávanie dôležitých elementov

Chýbajúcim elementom sú informácie o doprave, doplňujúcich parametroch k produktom a dostupnosti. Práve doprava a dostupnosť majú veľkú váhu v konečnom rozhodovaní zákazníka.

Pridávanie elementov pre nástroj Mergado nie je problém. Dajú sa však pridať prípady, keď je doprava zadarmo. Informácia o prepravnej spoločnosti, ktorá tovar dopraví, môže tiež pomôcť samotnému nákupu.

Potešte zákazníka darčekom

Do xml feedu je možné doplniť informáciu o darčeku k produktu. Stačí vybrať skupinu produktov, ku ktorým darček ponúkate.

Efektívny biding – Box odporúčaných obchodov

Zaradenie produktov do tohto boxu závisí od kritérií, ako cena za produkt, cena za preklik, hodnotenie Overené zákazníkmi a dostupnosť produktu. Avšak aj biding treba vykonávať s rozumom a maximálne efektívne.

Mergado ponúka aplikácie, ktoré pri správnom nasadení dokážu bidovať veľmi spoľahlivo.

Veľmi obľubenými a používanými pravidlami sú bidovanie na produkty, ktoré sú najlacnejšie v porovnaní s konkurenciou alebo cena produktu porovnateľná s konkurenciou. Možnosťou je aj biding podľa pozície v cenovom porovnaní, zvýšená cena za klik pri najpredávanejších a najpopulárnejšich produktoch a pod.

Rozumnou podmienkou pre biding je ponuka cien za klik spôsobom, aby PNO (podiel na nákladoch) nepresiahol určité percento. Táto podmienka dokáže bidovať za veľmi nízke náklady. Všetko záleží od stanovených obchodných cieľov a marže.

Kombinácia podmienok a pravidiel je vykonávaná na základe výsledkov hĺbkovej analýzy. Samozrejme, po komunikácií s klientom.

Získajte prehľad o dianí na trhu

Mergado ponúka spomedzi smart aplikácií možnosť neustálej analýzy cien produktov v porovnaní s konkurenciou. Aktualizuje sa na dennej báze.

Myšlienka na záver: Platené a neplatené kanály navzájom spolupracujú. Preto je potrebný komplexný pohľad na všetky kanály. Cenový porovnávač Heureka môže domôcť k vyšším predajom a znížiť náklady na predaj.