Definícia

Hreflang je časť kódu na webe, ktorá poskytuje vyhľadávačom informáciu o tom, na aké jazyky a krajiny sú jednotlivé podstránky cielené.

Popis

Hreflang možno na webe implementovať pomocou:

  • HTML tagov v časti <head>,
  • HTTP hlavičiek (headers),
  • súboru Sitemap.xml.

V prípade prvého spôsobu, implementácia v kóde vyzerá napr. takto:

<link rel=“alternate“ hreflang=“x-default“ href=“https://www.priklad.com/“ />

<link rel=“alternate“ hreflang=“sk“ href=“https://www.priklad.com/sk/“ />

<link rel=“alternate“ hreflang=“cs“ href=“https://www.priklad.com/cz/“ />

<link rel=“alternate“ hreflang=“en“ href=“https://www.priklad.com/en/“ />

Správne nastavenie kombinácie jazyka a krajiny je dôležité najmä pri jazykoch, ktorým sa hovorí vo viacerých krajinách (angličtina, nemčina, španielčina a pod.).

Meta tag hreflang nie je pre vyhľadávač Google záväzný. A najmä v prípadoch, keď označenia jazyka či lokality nie sú adekvátne obsahu, sa Google zariadi podľa seba.

Správne zapracovanie hreflangu si môžete skontrolovať v online nástrojoch, prípadné chyby nájdete aj v Google Search Console v časti International Targeting:

hreflang

Viac informácií nájdete aj v článku od Mateja Mitterhauszera Hreflang a SEO na viacjazyčných weboch: Ako na to?.