Visibility: 14 najbizarnejších vecí, ktoré Slováci vyhľadávali na Googli

Klient

Visibility

visibility logo

Zadanie

Náš kolega Mikuláš Prokop vytvoril článok o bizarných slovách, ktoré ľudia hľadali vo vyhľadávači Google. Z jedného nápadu vznikla séria 5 článkov s odhadovaným zásahom 1 000 000 ľudí s budgetom len 190 eur.

Cieľ

Hlavným cieľom bolo získať spätné odkazy z najčítanejších médií a posilniť autoritu domény Visibility.sk. Sekundárnym cieľom bolo šíriť povedomie o značke a zvyšovať návštevnosť blogu Visibility.

Výsledky

  • 54 odkazujúcich domén a 135 spätných odkazov (Aktuality, Topky, Pluska, Zoznam, HN, Denník N, TV noviny, Dobré noviny, Azet, Webnoviny, Markíza, Startitup, Refresher, Emefka, Interez…)
  • 4 900+ interakcií na FB
  • Online priestor v cenník. hodnote 90 000 €
  • Zmienky influencerov (Emefka, Zomri…)
  • Zmienky v TV novinách a rádiách
  • 66 000+ PV na Visiblogu

Ako sme to dosiahli

  • Infografika je výborný formát na „prepašovanie” brandu do médií. Zároveň táto forma šetrila médiám čas na tvorbu obsahu, keďže ju stačilo prebrať a napísať k nej len krátky úvod (ideálny obsah v období medzi sviatkami).
  • Autor pred každým ročníkom vytipoval cca 40 tém, ktorých zaujímavosť/popularitu si overil dotazníkovou formou na vzorke asi 50 ľudí. Následne z nich vybral finálny zoznam 14 slov, ktoré vložil do infografiky.
  • Autor vytvoril infografiku v neplatenom nástroji Piktochart. V ďalších rokoch  stačilo grafickú šablónu už iba upravovať, čo výrazne zefektívnilo celý proces tvorby tohto obsahu.
  • Autor oslovil každý rok desiatky médií, facebookových stránok a známych osobností. Všetky zmienky získal zadarmo. V ďalších rokoch využíval už nadobudnuté kontakty, pričom niektoré z nich sa mu ozvali vopred.
  • Články boli zdieľané na sociálnych profiloch Visibility a prostredníctvom súkromných profilov autora. Celkový budget na tieto aktivity bol 190 eur (cca. 40 eur/ročník). Primárnou distribučnou taktikou boli stránky tretích strán, ktoré obsah zdieľali zadarmo.
/case studies

Pozrite si prípadové štúdie aj iných projektov

Pozrite si, čo robíme pre našich klientov a aké dobrozdania nám za to zanechali.