Easyseo je nástroj z dielne Websupportu, ktorý vám pomôže s optimalizáciou pre vyhľadávače. V tomto článku som ho otestoval za vás.

Môže nástroj za desať eur mesačne nahradiť prácu SEO špecialistu a katapultovať vás na popredné pozície vo vyhľadávači? To asi nie, ale aj napriek tomu je Easyseo zaujímavým nástrojom. Je kompletne lokalizovaný do slovenčiny, jednoduchý na používanie a pre úplných SEO začiatočníkov môže byť dobrou pomôckou, ktorá im pomôže utriediť priority. Ja som sa snažil vžiť do kože takéhoto človeka a nástroj som otestoval. Tu sú moje postrehy.

Onboarding

Prvé kroky v nástroji vám uľahčuje sprievodca. Celý proces zaberie pár minút. Stačí sa v nástroji zaregistrovať a vložiť doň webovú adresu. Ja som sa pre potreby tohto článku rozhodol testovať náš web https://visibility.sk/.

V ďalších krokoch vyplníte informácie o firme, vyberiete si oblasť podnikania a podobne. Nástroj na základe týchto informácií zistí, či máte zápis v lokálnych katalógoch, ako Zlaté stránky alebo Azet.

V ďalšom kroku nástroj úspešne identifikoval, že web beží na CMS WordPress.

Výber relevantných kľúčových slov je urobený veľmi jednoducho a použiteľne. Stačí zadať 3 hlavné kľúčové slová a nástroj vám ponúkne ďalšie. Dokonca vám aj hneď zobrazí, na akej pozícii sa na dané slovo zobrazujete. Vybrať si môžete 15 slov. Slová v ďalšom kroku rozdelíte podľa priority na tie s vysokou a s nízkou.

Na ďalšej podstránke vyberáte vašu konkurenciu. Easyseo vám ponúkne návrhy konkurenčných webov. Rovnako ako v prípade kľúčových slov, tak aj tieto návrhy sú dobré a väčšina z návrhov dáva zmysel. Vybrať si môžete maximálne tri weby.

Po vyplnení tohto údaju sa vám zobrazí vaše skóre a výsledky analýzy. Nájdete tu napríklad informácie o tom, koľko podstránok indexuje Google, či máte vyplnené meta popisy alebo koľko odkazov smeruje na váš web.

Celý onboarding hodnotím veľmi pozitívne, nezasekol som sa ani na jednom kroku a návrhy boli zmysluplné. Jediné negatívum vidím v identifikovaní zápisov v katalógoch. Toto príliš nefunguje a je tu určite priestor na zlepšenie.

Ak ste si prešli celú analýzu a viete už v akej situácii sa váš web nachádza, tak sa môžete pustiť do optimalizácie.

Optimalizácia

Easyseo pracuje aj s prvkami gamifikácie a namiesto zoznamu chýb, ktoré treba odstrániť, pre vás pripraví zoznam úloh na každý týždeň. Až keď úlohu splníte (alebo preskočíte), zobrazí sa vám ďalšia. Úlohy sú rozdelené do troch kategórií – vyhľadávače, sociálne siete a lokálne SEO.

Niektoré zmysel dávajú, iné nie, ale vo všeobecnosti to vnímam ako dobrý krok. Cieľovka tohto nástroja určite ocení presný zoznam toho, čo má urobiť a bude rada, že má úlohy rozdelené do dlhšieho časového obdobia a nemusí ich robiť naraz.

Úlohy majú aj slovenský návod na dokončenie, často aj so slovensky nahovoreným videom. Toto vnímam ako jeden z najväčších benefitov nástroja. Človek tak nemusí zabíjať čas vyhľadávaním návodov na YouTube a má ich rovno pod nosom.

Reporty

V tejto časti si môžete skontrolovať, či splnené úlohy so sebou priniesli aj lepšie výsledky vášho webu.

Môžete si skontrolovať, ako sa vyvíjajú pozície sledovaných kľúčových slov, aká je ich sezónnosť alebo potenciál.

V časti „Konkurencia“ zase vidíte, na akých pozíciách sa na tieto slová zobrazuje vaša konkurencia.

Od tejto časti som čakal trochu viac. Nájdete tu užitočné informácie napríklad o tom, koľko odkazov smeruje na váš web, ale neviete si zobraziť ich zoznam ani porovnať ich kvalitu. Na hlbšiu analýzu už budete potrebovať pokročilejšie nástroje, Easyseo vám dá len základné informácie.

Záver

Nástroj Easyseo má zmysel pre cieľovú skupinu menších podnikateľov, ktorí si robia SEO sami a zároveň tomu nemôžu venovať veľa času. Pre nich bude jednoduchšie zaplatiť si 10 eur mesačne, za čo dostanú do rúk nástroj, ktorý im pomôže urobiť aspoň základnú optimalizáciu webu. Namiesto študovania článkov, inštalovania a testovania rôznych nástrojov majú na jednom mieste jasný zoznam úloh, ktoré majú urobiť, aj s návodom ako na to.

Ľuďom, ktorí majú so SEO aspoň základné skúsenosti, takýto nástroj stačiť nebude, ale pre úplných začiatočníkov to môže byť dobrý štart do optimalizácie. Po slovensky a za rozumnú sumu zistia:

  1. Na aké kľúčové slová sa zobrazuje ich stránka,
  2. Ako sú na tom v porovnaní s konkurenciou,
  3. Aké nedostatky má ich webová stránka z pohľadu on-page SEO,
  4. Aké nedostatky má ich webová stránka z pohľadu off-page SEO,
  5. Hravou formou sa naučia základy optimalizácie pre vyhľadávače.

Tip na záver: Ak chcete získať nástroj s 20% zľavou, stačí pri registrácii použiť kód EASYVISI20.