analyza_konkurencieVo väčšine prípadov optimalizácie stránok pre vyhľadávače ale aj iné internetové kampane sa nevyhnete analyzovaniu konkurencie a jej sily. V nasledujúcich riadkoch si povieme zopár tipov na to, ako v rýchlosti zanalyzovať konkurenciu pre potreby SEO.

Určite najjednoduchší spôsob ako zistiť svoju priamu konkurenciu vo vyhľadávaní je určiť si hlavné kľúčové slová pre svoj biznis a priamo si ich vyhľadať na Google (prípadne inom vyhľadávači, ak tento je pre nás dôležitý). Už na základe týchto výsledkov viete hneď zhodnotiť, ako konkurenčné dané slovo je.

Odporúčam nezameriavať sa na počet zaindexovaných stránok, pretože toto číslo vôbec nereflektuje silu a počet konkurenčných webov. Ak si zadáte napríklad slovo „striebro“, Google ukáže číslo 411 000, ak zadáte slovo „folia“, počet zaindexovaných stránok vyskočí až na  5 590 000, pritom slovo striebro je z pohľadu optimalizácie pre Google.sk oveľa konkurenčnejšie ako folia.

screenPo krátkom pohľade na prvých 10 výsledkov na Google na hlavné kľúčové slová sa môžeme bližšie pozrieť na dôležitý faktor, ktorý určuje silu konkurencie a to portfólio a počet spätných odkazov. Vo VISIBILITY na tento účel používame voľne dostupný back link analyzer, kde jednoducho zadáte URL adresu kontrolovaného webu a už sa chrlia výsledky stránok, ktoré na tento web linkujú.

Na niektoré slová postačuje aj zopár lepších odkazov na to, aby ste sa dostali na popredné priečky vo vyhľadávaní, inde Vám nebude stačiť ani 500 odkazov, pretože konkurencia je silnejšia. Okrem počtu odkazov je dobré si skontrolovať aj obsahovú relevantnosť linkujúcich stránok, variabilitu IP adries z ktorých idú odkazy a tiež silu odkazov (napríklad 100 katalógových odkazov bude mať menšiu silu ako jeden odkaz s homepage sme.sk).