S aktualizáciou systému iOS 14 sa spája aj väčšia ochrana súkromia používateľov. Apple bude vyžadovať povolenie sledovania aktivít, ktoré musí odsúhlasiť každý používateľ.

Očakáva sa, že do konca roka 2021 prejde až 80 % používateľov so zariadením s operačným systémom iOS na najnovšiu verziu – iOS 14. Po novom používateľovi vyskočí okno s otázkou ohľadom povolenia sledovania aktivít naprieč aplikáciami a webovými stránkami – ak sledovanie povolí, nič sa pre neho v podstate nemení. Zmeny nastanú v prípade, ak ho nepovolí.

Tieto zmeny sa dotknú 3 oblastí:

  • nastavenia Business Managera,
  • zacielenia a optimalizácie,
  • merania.

Získavanie relevantných dát bude náročnejšie, ale nie nemožné. Čo teda môžeme spraviť?

Overiť si doménu

Prvým (a najjednoduchším) krokom je overenie domény v Business Manageri. Táto funkcia existuje už dlhšie a dôraz na tento krok dáva aj samotný Facebook.

Overenie domény nájdete vo Firemných nastaveniach → Bezpečnosť značky → Domény.

Existujú tri spôsoby overenia:

  1.  nahratie súboru HTML,
  2.  overenie záznamu DNS TXT,
  3.  overenie Meta-tag.

Vybrať si maximálne 8 eventov

Po novom bude možné zvoliť si maximálne 8 eventov, čo znamená možnosť optimalizovať maximálne pre 8 konverzných udalostí. Preto je dôležité vybrať si tie najdôležitejšie pre konkrétny účet.

Rovnako podstatné je zoradiť ich podľa dôležitosti (tie najdôležitejšie hore). V prípade, že si nezvolíte vlastné eventy, Facebook to urobí za vás na základe toho, čo považuje za najdôležitejšie. Neskôr to môžete zmeniť.

Nastavenie eventov nájdete v Event Manageri → Data Sources → Aggregated Event Measurement → Configured Web Events → Zvoliť doménu → Zvoliť eventy.

eventy

Nainštalovať si Conversion API

Keď zákazník v minulosti navštívil vašu webovú stránku, Facebook Pixel zaregistroval udalosť a informáciu odoslal Facebooku. Použitím Conversion API môžete odosielať informácie priamo z vášho servera do Facebooku. Conversion API môže fungovať súčasne s Facebook Pixel a môžete si zvoliť, ktoré udalosti chcete poslať na Facebook.

Pre inštaláciu Conversion API je potrebné postupovať podľa týchto krokov:

  1. uistite sa, že máte účet v Business Manageri,
  2. prejdite do Event Managera,
  3. conversion API,
  4. zistite, či existuje možnosť pracovať s integráciou,
  5. ručné nastavenie → obráťte sa na developera.

Premyslite si stratégiu

Je dôležité uvedomiť si zmeny a prispôsobiť im použitú stratégiu. Môžete tak minimalizovať negatívne vplyvy aktualizácie na výkon kampaní. Musíte zároveň zvážiť, aké sú priority pre daný účet a prispôsobiť im stratégiu. Hoci sa negatívnemu vplyvu zmien úplne nevyhnete, vedzte, že všetci sme na „jednej lodi.“

Informujte klienta o zmenách

Transparentná a férová komunikácia je základom dôvery. Klienta by ste mali preto informovať o zmenách, ktoré nastali. Nezabudnite mu vysvetliť ich vplyv na výkonnosť kampaní. V prípade, že niektoré z predchádzajúcich krokov neviete urobiť sami, ale potrebujete súčinnosť zo strany klienta, musíte mu presne vysvetliť, čo potrebujete – napríklad pri overení domény.

Aj keď sa môže zdať, že tieto zmeny prinesú mnoho problémov, nevidím to až v takých čiernych farbách. Je totiž v záujme samotného Facebooku, aby sa prispôsobil a zostal atraktívnym pre inzerentov. Ak môžeme do budúcna niečo očakávať, tak sú to nové aktualizácie zo strany Facebooku, ktoré zjemnia negatívny dopad týchto zmien. 

V prípade, že vás táto problematika zaujala, prečítajte si podrobnejšie informácie o nastavení Facebooku.

Zdroje:

https://www.grow-force.com/ios-14-update-and-facebook-ads/

https://www.ignitesocialmedia.com/facebook-marketing/how-apples-ios-14-update-will-impact-facebook-advertising/

https://easyautotagging.com/facebook-apple-ios-14-privacy-update/

https://www.geekdashboard.com/facebook-to-comply-with-ios-14-privacy-policy-to-continue-its-services-on-app-store/