Ako si vytvoriť jednoduchý business plán
Či už riešite vlastný projekt, nový web alebo plánujete firmu, biznis plán je vždy základným kameňom. Tento článok má ambíciu ukázať, ako sa dá biznis plán urobiť jednoducho a účelne.
—
Návodov na internete na to, ako si urobiť biznis plán, je pomerne veľa. Aj napriek tomu som sa rozhodol podeliť o moje skúsenosti, pretože neustále dostávam otázky na to, či neviem pomôcť s plánovaním projektu, alebo nepoznám template na biznis plán.
– > Tip: 10 vecí, na ktoré nesmiete zabudnúť, ak pripravujete online projekt
Biznis plán je potrebné spracovať, ak:
- Pripravujete nový projekt
- Expandujete do nového segmentu alebo na iný trh
- Uvádzate na trh nový produkt či službu
- Zakladáte firmu
Biznis plán sa hodí vo viacerých prípadoch, pretože, okrem usporiadania myšlienok a zadefinovania si plánu, pomáha aj s analýzou trhu a konkurencie, nastavením financií či odhalením potenciálnych hrozieb a rizík.
Ak si zadáme do Googlu „business plan“, objavia sa milióny výsledkov a medzi obrázkami objavíte napríklad aj:
Biznis plán by mal určite definovať nasledovné oblasti:
- Produkt a jeho positioning
- SWOT analýzu
- Analýzu konkurencie
- Finančnú analýzu trhu a pricing
- Marketingový plán a možnosti
- Plán produkcie, distribúcie
- Obchodný plán
- Akčné kroky a harmonogram
Prirodzene, v závislosti od produktu či služby sa jednotlivé body môžu líšiť. Poďme sa teda spoločne pozrieť na príklad jednoduchého biznis plánu pre jeden z našich starších plánovaných produktov:
Login management tool
Vytvorili sme nástroj na správu prihlásení (LMT), ktorý slúži na interné účely, pretože v agentúre s viac ako 50 ľuďmi existuje vysoké riziko úniku údajov (klientských aj interných) či zneužitia prístupu zamestnancami a subdodávateľmi. Taktiež je pomerne ťažké aktualizovať heslá a všetkých používateľov (nových, starých).
S týmto nástrojom si ľudia nebudú musieť pamätať heslá ani mať prístup k súboru so všetkými heslami. Môžeme riadiť prístup k relevantným aplikáciám a nástrojom pre vybraných používateľov alebo skupiny používateľov, ktorí sa dajú pridať alebo odstrániť kedykoľvek.
Aktualizácie hesiel je možné vykonať jedným kliknutím pre všetkých používateľov a aplikácie súčasne.
Tým sa dramaticky zvýši úroveň našich hesiel, ochrana údajov a pohodlie pre našich ľudí.
SWOT analýza
INTERNÉ FAKTORY | |
SILNÉ STRÁNKY (+) | SLABÉ STRÁNKY (-) |
|
|
EXTERNÉ FAKTORY | |
PRÍLEŽITOSTI (+) | HROZBY (-) |
|
|
ZHRNUTIE ANALÝZY | |
Našou najväčšou výhodou je, že do tohto nástroja sme doteraz investovali len minimálne, čo znamená malé riziko straty peňazí, na druhej strane je trh veľmi konkurenčný, čo znamená veľa investovania do reklamy nástrojov. Preto musíme brať do úvahy ďalšie predajné kanály, ako je priamy prístup agentúr alebo program ďalšieho predaja agentúrnych združení. |
Konkurencia
Konkurencia na anglicky hovoriacom trhu je dosť veľká. Existuje niekoľko desiatok rôznych nástrojov. Niektoré z nich sú súčasťou niečoho väčšieho, napríklad LastPass alebo ZOHO Vault (nástroj na správu hesiel je len jednou časťou celého systému).
Iné sa zameriavajú výlučne na správu hesiel, ale ponúkajú riešenie SaaS alebo hostovaný softvér, prípadne nainštalovaný softvér.
Niektorí konkurenti sa zameriavajú na vybrané špecializované trhy, ako sú právnické firmy alebo agentúry.
Hlavné hodnotenie: https://www.capterra.com/password-management-software/
A niektoré ďalšie zoznamy:
- https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2407168,00.asp
- https://www.networkworld.com/article/3011735/security/review-best-password-managers.html
- https://www.csoonline.com/article/3198507/security/the-6-best-password-managers.html
- https://www.darkreading.com/endpoint/10-password-managers-for-business-use/d/d-id/1322326?
- https://lifehacker.com/5529133/five-best-password-managers
- https://www.tomsguide.com/us/best-password-managers,review-3785.html
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fXW7h4yUkHa9DgNBVOIUIXvO1v0pXutSAYuxYkfDMp8/edit#gid=0
Zhrnutie:
- Väčšina nástrojov si účtuje mesačné poplatky so zľavou pri platbe na rok
- Zadarmo testovacie demo účty sú bežné na 14 – 30 dní na limitovaný počet používateľov alebo hesiel
- Priemerná cena za používateľa v lacnejších variantách nástrojov je 2,4 USD mesačne
Vývoj produktu a funkcionality
Na základe analýzy konkurencie som pripravil krátky plán vývoja produktu a zoznam nových funkcií na rok 2018.
Nové funkcie
Vlastnosť | Popis | Podobné |
Farby pre aplikácie | Možnosť priradenia štítkov alebo farieb k aplikáciám na ich rozlíšenie v zozname | https://passwork.me/ |
Štatistiky o použití | Generovanie štatistík o používateľovi, skupine používateľov cez aplikáciu a počte prihlásení, frekvencii používania, poslednej zmeny hesla | |
Silná bezpečnosť | Uistenie, že máme najsilnejšie možné zabezpečenie/šifrovanie/ukladanie | https://www.teampassword.com/security
https://passwork.me/info/security/ |
Heslo a import používateľa | Možnosť importovania zoznamu používateľov a zoznamu nástrojov a hesiel | |
Bezpečnostný generátor hesiel | Bezpečné generovanie hesiel | https://www.dashlane.com/features/password-generator |
Pripomenutie zmeny hesla alebo automatické vypršanie platnosti hesla | Pripomienky týkajúce sa starých hesiel. Jedna zmena hesla pre viacero aplikácií | https://www.dashlane.com/features/password-changer |
Správca vypĺňania formulárov | Funkcia, ktorá pomáha vyplniť formuláre pre ext. používateľov s informáciami o spoločnosti alebo preddefinovanými údajmi | |
Email notifikácie | Emailové upozornenia na pridané nové nástroje, zmeny hesiel, bezpečnostné upozornenia, mesačné štatistiky, nových používateľov v skupine | https://www.teampassword.com/features |
Externý používateľ alebo jednorázové heslo | Schopnosť pozvať externého používateľa na prihlásenie | |
2-fázová verifikácia | Voliteľná dvojfázová verifikácia | https://www.teampassword.com/features |
Bezpečnostné signály | Keď je heslo príliš slabé alebo staré | https://www.dashlane.com/features/security-alerts |
To do list
TO DO úloha | Popis | Podobné |
Nahranie novej databázy nástrojov | Z nasledujúceho:
https://marketingtools.digital/all-tools |
https://www.onelogin.com/product/app-catalog |
Všeobecné podmienky | Pridanie všeobecných podmienok používania | https://www.onelogin.com/terms |
FAQ sekcia | Viac detailnejších informácií v angličtine na: https://pm.visi.sk/app/faq | |
Používateľské rozhranie | V používateľskom manažmente: vytvorenie, uploadnutie, vymazanie alebo zmena používateľov:
https://pm.visi.sk/admin/users |
|
Filter používateľov | Filtrovanie používateľov nielen podľa vyhľadávania, ale aj podľa podmienok (dátum prihlásenia, skupina používateľov, priradené aplikácie) v:
https://pm.visi.sk/admin/users |
|
Tool LOGO & Name | Nové logo nástroja a názov | |
Grafický dizajn nástroja | Vylepšenie grafického rozhrania | |
Správcovská sekcia pre platených zákazníkov | Vďaka správe účtu, správe používateľov, fakturačným údajom | |
Frontendová prezentácia a prihlasovacia stránka | https://www.teampassword.com/
https://www.commonkey.com/ |
|
Návod na onboarding | Po nastavení prvého účtu |
Positioning produktu a dopyt
Je nevyhnutné, aby sa náš LMT zameriaval na určité špecializované trhy, ako napríklad:
- Digitálna agentúra
- Online marketingová agentúra
- Mediálna agentúra
- Agentúra pre webový dizajn
Záujem súvisiaci s digitálnou agentúrou:
- https://www.quora.com/What-cloud-based-alternatives-are-there-to-KeePass-and-other-Password-Managers-for-a-Digital-Agency
- https://www.quora.com/What-is-the-best-and-most-secure-SAAS-based-password-manager-for-a-digital-marketing-agency-with-many-moving-parts
Tu je niekoľko návrhov pre názov nástroja:
- LoginBoy.com
- Passwordix.com
- OneClickLog.com
Finančná stratégia
Na základe prieskumu porovnávania cien v rámci konkurencie by som navrhol použiť tento cenový model:
Raw
Až do 20 používateľov |
Medium
Až do 50 používateľov |
Well done
Až do 200 používateľov |
Viac ako 200 používateľov | |
Skúšobná verzia | 30 dní | 30 dní | 30 dní | 30 dní |
Mesačná platba | $19 | $39 | $99 | Kontaktujte nás |
Toto je jednoduchý biznis case pre rok 2018:
Výdavky | Príjmy | ||||||
Položka | Mesačné výdavky | Každoročné výdavky | Položka | Množstvo | Mesačný príjem | Každoročný príjem | |
Vývoj | €500.00 | €6,000.00 | Malé účty | 20 | €310.00 | €3,100.00 | |
Manažment účtov | €300.00 | €3,600.00 | Stredné účty | 16 | €512.00 | €5,120.00 | |
Predaj | €500.00 | €6,000.00 | Veľké účty | 20 | €1,640.00 | €16,400.00 | |
Marketingové aktivity | €500.00 | €6,000.00 | |||||
Server & IT | €50.00 | €600.00 | |||||
Obsah | €200.00 | €2,400.00 | |||||
SUM | €2,050.00 | €24,600.00 | SUM | 56 | €2,462.00 | €24,620.00 |
—
Pevne verím, že vám niektoré tipy pomôžu a po tomto článku sa budete vedieť lepšie zorientovať v príprave biznis plánu. Neberte to ako prepracované podklady, je to maximálne zjednodušená verzia, ktorú si viete urobiť doma úplne sami za pár hodín a následne na tom stavať ďalej.