Facebook, kedysi neoddeliteľná súčasť života mladých, stráca na atraktivite v prospech dynamickejších platforiem ako Instagram, TikTok a Snapchat. V reakcii na tento trend sa spoločnosť Meta rozhodla sústrediť na dve kľúčové oblasti: budovanie novej generácie sociálnych médií, ktoré by oslovili mladšie publikum, a využívanie nových možností, ktoré prináša umelá inteligencia. Cieľom je nielen udržať krok s rýchlo sa meniacimi preferenciami používateľov, ale aj priniesť inovácie, ktoré by opäť prilákali mladých na svoju platformu.

Facebook obnovuje zameranie na mladých používateľov

Zdroj: https://about.fb.com/news/2024/05/the-future-of-facebook/

Zvýšené zameranie na mladých dospelých

Facebook, známy svojou širokou dostupnosťou pre každého, prechádza významnými zmenami s cieľom prilákať a zaujať ďalšiu generáciu používateľov – mladých dospelých. Tieto úpravy sú navrhnuté tak, aby zodpovedali potrebám a životnému štýlu tejto dynamickej skupiny.

Podpora pri životných zmenách

Mladí dospelí často prechádzajú veľkými životnými zmenami, ako je sťahovanie, nástup na vysokú školu, získanie prvého zamestnania alebo bytu. Facebook sa snaží byť spoľahlivým partnerom v týchto životných obdobiach.

Uľahčenie každodenného života

Platforma sa zameria na množstvo nástrojov a funkcií, ktoré môžu mladým dospelým uľahčiť každodenný život. Na Marketplace môžu nájsť skvelé ponuky na nábytok, ktorý potrebujú do nového bytu. Prostredníctvom reelsov a rôznych skupín môžu zase preskúmať a rozvíjať svoje záujmy, čo im umožňuje objavovať nové hobby a zdieľať ich s rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi.

Spojenie s komunitou

Facebook taktiež posilňuje spojenie mladých dospelých s ich miestnymi komunitami a malými podnikmi. To im umožní lepšie zapojenie do miestneho diania, podpory lokálneho podnikania a nadväzovaniu nových kontaktov v ich okolí. Pre tých, ktorí hľadajú romantické vzťahy, Facebook pripravuje aj zoznamku. 

Rozšírenie AI schopností

Facebook výrazne inovuje svoje technológie hodnotenia, aby poskytoval účinnejšie a presnejšie odporúčania pre používateľov. Spoločnosť Meta vyvinula novú modelovú architektúru, ktorá sa dokáže veľmi efektívne učiť z veľkých množín údajov. Táto technológia už priniesla významné vylepšenia v pilotnom projekte Facebook Reels.

Vylepšené odporúčania na obzore

V priebehu budúceho roka bude táto pokročilá technológia odporúčaní postupne integrovaná do viacerých produktov, vrátane celého ekosystému videí a odporúčaní informačných kanálov. Do konca roku 2026 je cieľom Facebooku mať najlepšiu technológiu odporúčaní na svete.

Meta Llama a generatívna AI

Okrem vylepšených odporúčaní Facebook investuje aj do vývoja jednej z najlepších svetových kolekcií otvorených modelov, nástrojov a zdrojov pre generatívnu AI s názvom Meta Llama. Táto generatívna AI vytvára ešte viac príležitostí na objavovanie. 

Príklad využitia generatívnej AI

Generatívna AI na Facebooku umožňuje používateľom hlbšie preskúmať obsah, ktorý nájdu. Napríklad, ak narazíte na recept na jahodový cheesecake, môžete sa Meta AI opýtať, ako vytvoriť verziu bez mliečnych výrobkov, a okamžite dostanete odpoveď.

Tieto inovácie zlepšujú používateľský zážitok a tiež posilňujú postavenie Facebooku ako lídra v oblasti technologických riešení a sociálneho objavovania. S novými technológiami odporúčaní a generatívnou AI je Facebook pripravený posunúť používateľské zážitky na novú úroveň.

Vylepšenia videa

Facebook zjednodušil spôsob, akým môžu používatelia objavovať a spájať sa prostredníctvom videí, ktoré ich zaujímajú, či už ide o reelska, dlhšie videá alebo živé prenosy. Okrem toho vylepšili aj samotný zážitok z videí na platforme.

Nový fullscreen prehrávač a posúvanie

Jednou z významných noviniek je aktualizovaný fullscreen prehrávač videí, ktorý teraz obsahuje aj posúvanie na rýchle preskakovanie v dlhších videách. Tento nový prehrávač je postupne sprístupňovaný používateľom po celom svete.

Nárast súkromného zdieľania videí

Súkromné zdieľanie videí na Facebooku zaznamenáva výrazný nárast – medziročne rastie o viac ako 80 %. Preto používateľom pridali možnosť rýchleho posielania videí ľuďom, na ktorých im záleží, či už cez Facebook, alebo cez inú platformu, ako je WhatsApp.

Tieto vylepšenia zaisťujú, že používatelia môžu ešte jednoduchšie a pohodlnejšie objavovať, sledovať a zdieľať videá podľa svojich preferencií.

Príležitosti pre tvorcov

Facebook zjednodušil proces pre všetkých, ktorí chcú byť tvorcami obsahu a zarábať peniaze. Predstavili nový produkt s názvom Professional Mode, ktorý je určený ľuďom, ktorí chcú zverejňovať príspevky verejne a rozširovať svoj okruh sledovateľov. Tento režim sa rozrástol na viac ako 100 miliónov aktívnych používateľov denne za 18 mesiacov.

Nový model odmeňovania tvorcov

Zreformovali aj model vyplácania, aby tvorcovia dostávali odmeny na základe výkonu ich obsahu na Facebooku. Tento prístup zjednodušuje proces zarábania a rozširuje možnosti speňaženia na všetky formáty – fotografie, videá aj text.

Tieto vylepšenia a inovácie ukazujú, že sa Facebook snaží zostať relevantnou a užitočnou platformou pre tvorcov aj používateľov, ktorí hľadajú nové spôsoby, ako sa spojiť, objavovať a zarábať.

 

Zdroj