Určite ste zachytili novinku o tom, že sa dá inzerovať aj na Instagrame, prípadne sa vám už takáto reklama zobrazila. Týmto spôsobom viete na Instagrame zobrazovať fotky, videá alebo vašu aplikáciu aj ľudom, ktorí nie sú vaši followeri. Následne ich viete presmerovať na váš web alebo im toto video prehrať. Nastavenie je v podstate veľmi jednoduché a keďže majiteľom Instagramu je samotný Facebook, reklama sa vytvára priamo v reklamnom účte na Facebooku.

6

Keď sa pýtate na cenu, tak v mojom prípade pri spustení reklamy na tenisky ma vyšiel jeden preklik 0,06 € a za 1 € mala reklama dosah na približne 1000 ľudí. Tieto ceny sa, samozrejme, môžu líšiť od toho, akú kvalitnú/zaujímavú reklamu spravíte a ako na ňu budú ľudia reagovať.

Pôvodne sa reklama na Instagrame robila cez Power Editor, no novinkou posledných dní je, že Power Editor už nepotrebujeme a dá sa nastaviť priamo v spomínanom reklamnom účte.

Instagram ponúka momentálne 3 druhy reklám:

– preklik na web,

– pozretie videa,

– inštaláciu mobilnej aplikácie.

Reklamu určenú na priame získavanie followerov zatiaľ Instagram neponúka, no dá sa to jednoducho spraviť tak, že si vytvoríte kampaň s preklikom na web a za stránku nastavíte svoj Instagram profil. Tým pádom človeka presmeruje na váš profil a môže vás začať followovať.

Cielenie a nastavenie je teda úplne rovnaké ako na Facebooku.

Čo budeme potrebovať:

– Reklamný účet s nastavenou platobnou metódou (kartou alebo Paypalom) v záložke Fakturácia.
1

Takto si vytvoríme kampaň:

– Vyberieme si jeden zo spomínaných formátov, ktoré Instagram ponúka – v našom prípade preklik na web.

2

– Nastavíme zacielenie, teda vyberieme si demografické údaje ľudí, ktorým sa reklama má zobrazovať, tak isto ich záujmy, atď.

– Nastavíme si rozpočet a zobrazovanie reklám.

– Potrebujeme mať práva k Facebook stránke, ktorej logo a nadpis chceme v reklame zobrazovať. Pokiaľ chceme priamo Instagram profil, je potrebné prepojiť Instagram účet s Facebookovou stránkou. To nájdeme v nastavení konkrétnej stránky na FB.

– V prípade prekliku na web budeme potrebovať obrázok s minimálnymi rozmermi 600 × 315 px a pomer strán 1.91:1 až 1:1. Obrázok nemôže obsahovať viac ako 20 % textu! Odporúčam použiť pekné a zaujimáve obrázky, ktoré ľudí čo najviac oslovia.

– Vymyslíme text, ktorý sa bude spolu s obrázkom zobrazovať – celý text môže mať maximálne 90 znakov a nadpis 25 znakov. Teda niečo krátke a zároveň výstižné.

– Pokiaľ chceme reklamu zobrazovať iba na Instagrame, odstránime všetky ostatné možné umiestnenia na Facebooku (kliknutím na Odstrániť/Remove) a ostane nám zaškrtnutý iba Instagram.

4

– Uložíme a počkáme na schválenie a zobrazovanie reklamy.

Následne si jej štatistiky bude možné prezerať vo vašom reklamnom účte a reklamu upravovať/zastaviť.

Ak sa vám náhodou stane, že by ste potrebovali vymazať negatívny koment z reklamy, je to možné. V účte sa preklikneme až na samotnú reklamu, klikneme na „See post” a následne vieme odstrániť komentáre, alebo na ne odpovedať.

5

Instagram reklama má teda potenciál a čoskoro ju vďaka jednoduchosti nastavenia začne využívať určite viac a viac ľudí. Pokiaľ máte zaujímavý content, ktorý by zaujal používateľov Instagramu (oblečenie, šperky, kozmetika, autá, príroda, atď), určite vám túto možnosť odporúčam vyskúšať. Najmä teraz zo začiatku, kým je konkurencia ešte malá a cena za klik veľmi prijateľná.

Ak už máte skúsenosti s reklamou na Instagrame, podeľte sa s nimi a napíšte ich do komentov :-).