Mobilné zariadenia sú pomaly súčasťou nášho každodenného života. Už v minulom článku sme spomínali, ako je používanie mobilných zariadení na vzostupe a tento trend neobišiel ani Slovensko. S touto skutočnosťou by mali počítať aj marketéri a nepodceňovať tieto zariadenia pri svojich aktivitách.

V tomto článku sa budeme venovať práve PPC kampaniam pre mobilné zariadenia a popíšeme si niekoľko tipov/trikov, ako nastaviť kampane, aby boli úspešné a prinášali zisk.

 

Optimalizácia zobrazovania webovej stránky

Základným kameňom úspešnosti je správne zobrazenie stránky na zariadeniach. Či už je to responzívny dizajn vašej klasickej stránky alebo samostatná „mobile“ vstupná stránka. Ak sa stránka nezobrazuje na mobilných zariadeniach správne, je to doslova vyhadzovanie peňazí. Prichádzame tak o značnú časť návštevnosti hneď po príchode na neoptimalizovanú stránku.

Dobrou pomôckou pri testovaní zobrazovania vášho webu je stránka Mobiletest.me, kde si môžete pozrieť, ako vyzerá váš web na väčšine dostupných mobilných zariadení bez toho, aby ste ich vlastnili.

visi

 

Reklamný text

Pri tvorbe reklamných textov na mobilné zariadenia je dobré sústrediť hlavné posolstvo a pointu reklamy do nadpisu a prvého riadku reklamy. Často sa stáva, že prvý riadok reklamy sa zobrazí spolu s nadpisom, druhý riadok reklamy sa niekedy pri nižších pozíciach nezobrazí.

Z tohto dôvodu je dobré dávať do každého reklamného riadku samostatnú vetu, aby sa nestalo, že naša reklama bude odseknutá a nebude dávať zmysel.

 

text

 

Cielenie na „short tail frázy”

Je všeobecne známe, že úspech cielenia kampaní vo vyhľadávaní je v dlhých „long tail frázach”, na ktoré používateľovi ponúkneme čo najrelevantnejšiu odpoveď.

No je však tiež známe, ako ťažko sa píše na mobilných zariadeniach a nie každému tie malé „touch“ gombíky vyhovujú. Používatelia na mobiloch pri vyhľadávaní používajú častejšie kratšie frázy.

Odporúčame používať voľnú alebo frázovú zhodu, aby sme tieto kratšie frázy vedeli efektívne zachytiť. Samozrejme, treba pravidelne pridávať negatívne slová, aby boli výsledky relevantné k vyhľadávaniu.

 

Reklamné rozšírenia

Reklamné rozšírenia by mali byť súčasťou každej správne nastavenej „search“ reklamy. Pri mobilnej reklame tieto rozšírenia zohrávajú ešte dôležitejšiu úlohu. Pri nastavovaní rozšírení môžeme zadefinovať, ktoré sú určené pre mobilné zariadenia a podľa toho prispôsobiť aj ich obsah.

Rozšírenie o odkazy pomáha používateľovi dostať sa na želanú stránku bez toho, aby sa musel dlho preklikávať cez navigáciu na stránke. Internet v mobiloch je väčšinou pomalší a obmedzený, preto sa používateľ snaží dostať na požadovanú stránku čo najrýchlejšie bez zbytočných preklikov a stratených dát.

Rozšírenie o volanie je logicky asi to najnutnejšie rozšírenie, ktoré by sa malo zobrazovať na mobilných zariadeniach. Zobrazenie telefónneho čísla na mobile môže viesť k tzv. „Call konverziám“.

Rozšírenie o aplikáciu využijete vtedy, ak vaše podnikanie ponúka aplikáciu. Umožňuje stiahnutie aplikácie priamo pod reklamou vo vyhľadávaní.

 

SNP_D3A2F6616EE8276559840D144BE52F6ACBA0_3289299_en_v6

 

Banerová reklama

Banery pre mobilné telefóny majú rozdielne rozmery, takže ak chceme zasiahnuť používateľov špeciálnou kreatívou a správou na mobiloch, nesmieme zabudnúť na rozmery banerov pre mobilné zariadenia: 320 x 50, 300 x 250, 728 x 90.

 

Cenové ponuky

Nastavenie cenovej ponuky na mobilné reklamy sa odlišuje od klasických PPC reklám. Zatiaľ čo na klasických počítačoch sú reklamy „využiteľné“ aj na nižších pozíciach, v mobilných zariadeniach sú viditeľné len tie najvyššie. To znamená, že by sme mali nastaviť vyššiu cenovú ponuku, aby sa zobrazovali na čo najvyšších pozíciach, odkiaľ prichádza väčšina klikov.

 

Záver

Mobilní a „desktopoví“ používatelia sú tí istí ľudia, líši sa len situácia, v ktorej sa snažia riešiť problém. Na mobiloch môžu vyhľadávať prvotné riešenie na svoj problém, teda robia si prieskum možností, ako vyriešiť svoju potrebu. Tomuto faktu by sa mala prispôsobiť aj mobilná reklama, ktorá by mala jasne a stručne komunikovať benefity.

Reklama pre desktopy môže mať už odlišný charakter, kde používateľovi komunikujeme priamo našu ponuku, na základe ktorej sa doma v pokoji rozhodne. Synergiou medzi zariadeniami zasiahneme používateľa v rôznych fázach nákupného procesu tou správnou reklamou, čo nám v konečnom dôsledku prinesie zisk.