Niektoré značky vedia dať svoje logo aj na najsmutnejšie udalosti. Okrem toho konferenčné hovory v Messengeri, Snapchat faceswap z fotiek v galérii a úvaha Facebooku nad spoplatnením príspevkov.

Messenger podporuje konferenčné hovory

Hromadné dohováranie večerného stretnutia v meste môže byť zas o niečo rýchlejšie. Od minulého týždňa začal facebookový komunikátor podporovať konferenčné (skupinové) hovory.

Táto „technológia“ nie je žiadnou novinkou, je tu s nami od dôb prvých mobilov, na internetoch ju má napríklad Skype. Facebook je ale v internetových technológiách ako Apple – má silu niečo presadiť a dostať medzi ľudí.

Funkcia by mala byť dostupná vo vašich aplikáciách práve teraz.

Snapchat vymení tváre aj s dávnejšie vyfotenými fotkami z galérie

Živé faceswapy zaplavili aj slovenský internet rýchlejšie ako tukabel a kajšmetke dokopy. Majú ale jeden problém – subjekt, s ktorým ste si chceli tvár vymeniť, ste museli mať pri sebe (teda minimálne jeho fotku). To už neplatí.

Obrázok @Techcrunch

Nová verzia aplikácie zvládne vymeniť vašu tvár za tvár z ľubovoľnej fotky v galérii. „Kreativita“ dostáva nový impulz a už sa nemôžem dočkať, aké frajerinky na mňa newsfeedy na sociálnych sieťach vybalia.

Na záver tohto zápisku jeden faceswap z našej kuchyne:

Novi kolegovia👍#faceswap #newfaces #visibilitysk #fun #hardwork

Fotka uverejnená používateľom VISIBILITY (@visibilitysk),

Facebook chce rozdávať peniažky tvorcom obsahu, rozmýšľa ako

FB už nejakú chvíľku láka tvorcov obsahov. Najskôr chcel naše texty, potom fotky, potom videá a najnovšie celé mediálne výstupy (reportáže, články, živé vysielanie). A to je síce pekné, ale čo za to, pýtajú sa autori.

Facebook to aktívne rieši. Takí YouTuberi dostávajú desiatok z reklamy, ktorú Google k ich videám servíruje a toto je aj jedna z možností, ktorú FB zvažuje. Ďalšie sú už ale exotickejšie. Tak napríklad, peniažkami možno budú môcť prispieť samotní diváci.

Obrázok @The Verge

Takže ak to klapne, keď sa takto o polroka budete pozerať na Sajfove živé video a silno sa na nejakom vtipíku zasmejete, budete mu môcť za odmenu prihodiť nejaké centy z vlastnej peňaženky.

Cheerios to prehnal pri Princeovej smrti

Cheerios nie je vôbec malá značka. Reklamy pri Superbowle a nemalé marketingové rozpočty sú toho dôkazom. Ale ani to nie je záruka dokonalosti.

Trošičku premotivovaný správca Twitterového účtu tam totiž krátko po smrti známeho speváka zavesil nemiestnu grafiku s brandingom. Negatívne reakcie na sebe nenechali dlho čakať:

Twitterreact

Daný tweet spoločnosť časom zmazala. Smrť je vždy citlivou témou a verejne známe značky k nej niekedy musia zaujať postoj, avšak treba to robiť tak, aby to neprešlo do trápnosti. Jednoduché vyjadrenie sústrasti a spolupatričnosti bez násilného brandingu väčšinou stačí.