Snapchat sa skamošil s Foursquare, Facebook vyjasnil (a opravil) zložité čísla v štatistikách, Pinterest videoreklamy sú zas pokročilejšie a značky môžu ľahšie spravovať komunikáciu naprieč platformami Facebooku.

Snapchat + Foursquare = VL

Snapchat minulý týždeň podpísal dohodu s geolokačnou platformou Foursquare. Jej obrovskú a podrobnú databázu všakovakých miest, počnúc psími kaderníctvami a končiac marketingovými agentúrami, začne využívať pre svoje filtre a informácie založené na geolokácii.

Pri snape zo svojho obľúbeného kaderníctva tak môžete všetkým oznámiť, že ste práve tam a nielen „niekde v Bratislave.“ No a samozrejme, fungovať to bude aj naopak, všetky snapy a storky z jedného miesta budú ľahko vyhľadateľné.

Samozrejme, to všetko prináša aj nové reklamné možnosti vďaka presnejšiemu geolokačnému zacieleniu. Bude tak ľahšie osloviť zákazníkov konkurencie či ľudí pohybujúcich sa okolo vášho podniku.

Facebook upratuje v štatistikách

Ako tak Facebook utešene rástol, časom vznikli (a zanikli, ale viac bolo tých, ktoré vznikli) mnohé metriky. Keď sa k tomu pridali metriky externých nástrojov, aj skúsený social media manager mal často problém odpovedať, keď sa klient opýtal „a čo vlastne ukazuje toto číslo?“ Facebook to vie a chystá sa vysvetľovať.

Prečo práve teraz? Nuž, asi nebude náhodou, že sa tak deje tesne po tom, čo sa potvrdilo, že pri vykazovaní počtu pozretí videí nebol tak úplne presný a to isté sa zistilo o natívnom (neplatenom) dosahu komunikácie, kde bol bug, ktorý už FB opravil.

Mimochodom, FB upravuje počítanie natívneho dosahu a môžete očakávať jeho 20 % zníženie oproti minulým číslam – počítať sa budú len posty, ktoré používatelia reálne budú mať na obrazovke a nielen tie, ktoré sú „niekde v newsfeede.“

A čo s tým celým teda mieni robiť? V prvom rade bude každú zmenu viac vysvetľovať a presne definovať, čo vlastne štatistika počíta. V druhom rade bude užšie spolupracovať so svojimi partnermi, aby mu títo nekazili plány svojimi vlastnými štatistikami. No a do tretice je tu nový blog Metrics FYI, ktorý to všetko zastreší.

Pinterest videoreklamy odteraz s auto-play

Len veľmi rýchlo, keďže Pinterest videoreklamy si zatiaľ naši zadávatelia nemôžu užiť. Na trhoch, kde sú dostupné (US, UK), sa začnú videoreklamy konzumentom prehrávať automaticky. Pinterest novinku už testoval s vybranými firmami a výsledky sú lepšie, ako predtým.

Auto-play videá sa budú prehrávať aj v novej sekcii, ktorá sa volá Pinterest Explore. Do tej budú vyberať obsah trendsetteri a experti z rôznych oblastí a pôjde o výber toho najlepšieho z Pinterestu. Dúfajme.

Facebook, Instagram a Messenger v jednom pre značky

Správcovia viacerých profilov jednej značky v rámci platforiem, ktoré vlastní FB, budú mať opäť o niečo jednoduchší život. Na manažment správ a interakcií už nebudú potrebovať 4 mobilné aplikácie, ale postačí im jedna. Do aplikácie Pages Manager totiž bude možné pridať Instagram profil a získa aj funkcie Messengera.

K lepšej správe a ušetrenému času sa pridá aj lepší prehľad – v aplikácii budú dostupné skrátené profily jednotlivých ľudí tak, ako ich poznáte z webového FB. Ak máte ľudí otagovaných, uvidíte aj tagy.

Novinka bude dostupná globálne čoskoro (možno ju máte už aj teraz). Funkcie Messengera budú dostupné hneď, Instagram bude možné prepojiť priamo v appke (alebo ak ho už máte prepojený kvôli reklamám, objaví sa automaticky).