Ok, Pokémon nadpis by bol. Inak si ale dáme nové YouTube reklamy pre e-shopy, Buffer pre Instagram a dve fotoappky – jedna už svetom pohla, druhá sa chystá.

Dá sa Pokémon GO považovať aj za sociálnu sieť? Dúfam, že áno, inak v budúcnosti nebudem mať o čom písať, keď niektoré siete už teraz prekonáva v záujme používateľov. Ale nie o tom som chcel, poďme k témam…

YouTube (a Google) predstavil nové reklamné formáty pre e-commerce

Zas sa nám to trošku premieša a YouTube bude zas o niečo viac aj o shoppingu. Formát TrueView for shopping dostane rozšírenie v podobe banneru a interaktívneho katalógu produktov.

YT tvrdí, že kopec ľudí si vyberá svoj vysnený produkt práve na základe pozerania videí a tieto rozšírenia sú logickým vylepšovačom zážitku z nakupovania. A ja súhlasím, nikdy nemám väčšiu chuť kúpiť si novú hračku, ako pri unboxing videách…

Okrem toho v blogovom zápisku Googlu nájdete aj ďalšie novinky pre e-commerce a špecificky pre predajcov leteniek. Je to všetko veľmi pekné a ostáva dúfať, že čoskoro bežne dostupné aj u nás.

Buffer pridal podporu pre Instagram

Správca multiprofilov na multisieťach Buffer začal podporovať jednu novú – Instagram. Okrem možnosti vypiplať si posty dopredu a nastaviť ich zverejnenie na neskôr je podporovaná aj analytika či jednoduchšia správa linkov v BIO profilu a odkazovanie na ne v príspevkoch.

Podpora Instagramu začína od neplatených profilov, pri platených potom môžete pridať aj viac ako jeden Instaúčet. Okrem vlastného účtu môžete sledovať aj trendy na konkurenčných a napríklad si vytipovať tie správne hashtagy.

Instagram by ste na webe a v mobilnej aplikácii Bufferu mali nájsť už teraz.

Fotoappka prvá: Polaroid Swing

Začneme fotoappkou, ktorá svetom zdieľania fotiek ešte len chce pohnúť. Volá sa Swingstojí za ňou známe meno fotopriemyslu, Polaroid. Jej tvorcovia sa zamysleli nad tým, čo Polaroid definuje. Je to vraj surovosť, priamosť a schopnosť vyvolať magický pocit úžasu. Nuž, áno, tie fotky mali charakter…

Doteraz sa pri pokusoch o znovuzrodenie Polaroidu vždy skúšalo ísť hardvérovou cestou – napr. tlačiarňami fotiek pre smartphony. Swing má ale najbližšie k sociálnej sieti, resp. k nadstavbám tých existujúcich.

Swing zaznamená jednosekundovú videosekvenciu, ktorú potom môžete zdieľať priamo v appke, na Twitteri alebo na Facebooku. Len ďalší Boomerang, vravíte si? Ani nie, kúzlo Swingu je v kvalite a v zážitku z prezerania – Swing natáča na rozdiel od iných appiek v 60 fps a výsledok si môžete prezerať nakláňaním telefónu alebo pohybom kurzora cez obrázok na počítači. Rýchlosť prehrávania pritom definuje práve rýchlosť pohybu telefónu/kurzora.

Ťažko je to popísať, ľahšie pozrieť, tak si jednoducho zaSwingujte sami.

Fotoappka druhá: Prisma

O Prisme ste na rozdiel od Swingu asi už počuli. Je to vraj veľká vec (píšu aj slovenské médiá, to už je čo povedať). Budem teda predpokladať, že už viete, o čo ide a úvody preskočíme.

Poďme k chystaným novinkám aplikácie. Tá v súčasnosti podporuje len iPhone a len fotky. Že nestačí? Tak v prvom rade, chystá sa oficiálna verzia pre Android (to, čo nájdete v Play Store teraz, sú len fejky).

Nasledovať bude podpora Prisma videí. V kategórii pekných filtrov pre videá je konkurencia ešte menšia ako pri fotkách, takže úspech bude asi veľký. No a nakoniec tu máme podporu 360° fotiek, ktorú štýlovo potvrdil na Facebooku jeden zo zakladateľov Prismy.