Mnoho majiteľov stránok oslovuje agentúry alebo freelancerov až po tom, čo majú webovú stránku vytvorenú s tým, že už prichádzajú aj s veľkými očakávaniami. Faktom je, že na SEO by ste mali myslieť ešte skôr, ako bude webová stránka predmetom propagácie. Pripravili sme si pre Vás niekoľko tipov, ako byť proaktívni aj pri tvorbe web stránky.

  1. Vytvorte si „coming soon page” a optimalizujte

Prvým a zásadným krokom je vytvorenie kvalitnej „coming soon page”, ktorá víta návštevníka s jasným odkazom: webová stránka sa dokončuje a bude spustená onedlho. Nechýba tu modul na zber e-mailov a kontaktné informácie. V pozadí môžete pripravovať podstránky a tie optimalizovať. Nezabúdajte, že z „coming soon page” môžete získať prvé leady a že dizajn spolu s vytvorením čoraz väčšieho povedomia o značke (aj pomocou sociálnych sietí) dokáže vytvoriť celkom dobrý „buzz”.

  1. Plnohodnotné sociálne profily

Počas toho, ako sa vaša nová stránka vytvára, sa môžete podujať na sociálne profily. Nenechajte všetku sociálnu komunikáciu len na Facebook, ale vytvorte si minimálne okrem Facebook-u aj Twitter, Google Plus či LinkedIn. Dnes je veľa nástrojov (Buffer, Hootsuite) na spravovanie viacerých účtov naraz, ktoré najmä šetria čas a nezanedbávate nimi ani jeden vytvorený účet. Príspevky si môžete naplánovať tak dopredu, ako aj dozadu. Motivujte ľudí, aby si prezreli vašu webovú stránku, akonáhle ohlásite jeho spustenie.

  1. Mailový systém a novinky

Akonáhle sa začnú ľudia na vašej „comming soon page” zahlasovať do odberu noviniek, mali by ste mať vyriešený mailový systém a taktiež aj prvú vytvorenú šablónu v ňom. Ak sa ako používateľ prihlásim so svojím mailom, obratom budem očakávať informáciu s personalizovaným oslovením o tom, že som bol úspešne pridaný do databázy.

  1. Optimalizované všetky podstránky

Title, Heading tagy, description, seo friendly url adresy či iné SEO onpage faktory môžete upravovať a implementovať už počas tvorby webovej stránky. Nezabudnite vychádzať z analýzy kľúčových slov, ktorá vám poskytne komplexný prehľad o vyhľadávanosti aj longtailových fráz. Ak sa jednotlivé meta tagy menia až po tom, čo je webová stránka zaindexovaná, môžu sa zmeniť (Google ich môže preindexovať) až za relatívne dlhé obdobie.

  1. Guest blogging a PR články

Vytvoriť povedomie o značke a stránke je na začiatku pomerne náročné. K tomu vám však rozhodne pomôže guest blogging, ktorý by sme zjednodušene mohli charakterizovať ako publikovanie vašich článkov na cudzom médiu. Na to, aby ste sa guest bloggingu mohli venovať naplno, mali by ste mať zmapovanú sieť portálov a médií, ktoré sú obsahom relevantné k vašej oblasti a taktiež by ste mali mať prehľad o ich návštevnosti, metrikách domény a podobne.

Takéto články publikujte ešte pred spustením webovej stránky a následne aj po nej. V prvých vytvoríte povedomie, že daná stránka sa onedlho spustí, čím navnadíte potenciálnych návštevníkov a druhým typom článkov už píšete o spustenej webovej stránke a dostupnými službami/produktmi, ktoré máte v portfóliu. Okrem povedomia získate aj kvalitné spätné odkazy, čo je rozhodne žiadaný artikel.

  1. Registrácia do katalógov

Áno, pomyslíte si, že práve tento bod sem naozaj nepatrí. Faktom je, že kvôli spätným odkazom to už robí len hŕstka ľudí, ktorí veria v ich značný vplyv aj na pozície či návštevnosť stránky. Ak sa však pozrieme napríklad na emailové adresy používateľov, ktorým odosielame novinky, newsletter alebo (ak ste majiteľom e-shopu) tovar, zistíme, že mnoho z nich využíva azet.sk, zoznam.sk či iné mailové systémy. Pravdepodobnosť, že títo ľudia hľadajú prípadné služby práve v týchto katalógoch, je pomerne vysoká. Samotné dobre hodnotené internetové katalógy sú skutočne v tomto ohľade ešte stále použiteľné.

Záver

Na záver máme pre vás checklist všetkých vyššie spomenutých odporúčaní (plus zopár ako bonus navyše), na ktoré netreba zabudnúť pred spustením stránky. Veríme, že aj pomocou týchto tipov sa vaša web stránka nebude potácať dlhodobo s nízkou návštevnosťou a zlými pozíciami.

Checklist:

  • Vytvorte „coming soon page” s dobrým dizajnom, kontaktnými informáciami a s napojením na zber emailov.
  • Vybudujte social-media profily – nezabudnite ani na menej používané sociálne siete, ktoré vám pomôžu napríklad lepšie indexovať obsah a oslovíte širšie publikum, ako len v prípade jednej sociálne siete.
  • Napíšte niekoľko blogov, ktoré postupne uverejníte, pričom niektoré z nich by mali byť publikované už spolu so spustenou webovou stránkou.
  • Vyberte si jeden z mailových systémov, ktorý bude napojený na stránku a pomocou ktorého budete môcť trackovať štatistiky rozoslaných noviniek či newsletterov.
  • Pripravte si novinky a newslettre ešte predtým, ako sa začnú ľudia prihlasovať k ich odberu – nezabudnite na personalizované oslovenie.
  • Optimalizujte všetky podstránky z pohľadu SEO a vychádzajte vždy pri ich úprave z kompletnej analýzy kľúčových slov.
  • Venujte sa guest bloggingu a publikujte o vašej webovej stránke niekoľko článkov na renomovaných portáloch alebo začnite budovať povedomie o vašej značke.
  • Využite hodnotné a dostupné internetové katalógy.