GSP alebo Gmail Sponsored Post je relatívne nový formát reklám od Googlu. Ako už názov formátu prezrádza, ide o reklamy v Gmail schránke. A keďže Gmail účet má dnes už takmer každý, určite má zmysel sa nad týmto formátom zamýšlať.

Navyše, cielenie „Gmail reklám” je tiež celkom zaujímavé. Môžeme cieliť napríklad na emailové schránky, ktoré dostávajú emaily od konkurencie. Vytipujete si vašich najväčších konkurentov a pridáte ich do cielenia. Potom im jednoducho naservírujete zaujímavú ponuku priamo do gmail schránky.

Cieliť nemusíte iba na konkurenciu, ale aj na súvisiace weby. Napríklad svadobný Dj by mohol cieliť na požičovne svadobných šiat a podobne.

Výhody Gmail reklám:

  • Nízka cena za preklik (platí sa za rozbalenie tejto reklamy, keď klikneme na „teaser”).
  • Špecifické cielenie na konkurenciu, záujmy, demograficky, geograficky, na mobily a pod.
  • Nízka konkurencia. Veľa inzerentov tento formát zatiaľ nepoužíva.
  • Nový „neopozeraný” formát reklamy, ktorý sa tvári ako email.

Ako také reklamy vyzerajú?

Reklama GSP pred rozkliknutím:

Náhľad, ako vyzerá nerozkliknutá GSP reklama v schránke Gmail

Náhľad, ako vyzerá nerozkliknutá GSP reklama v schránke Gmail

Nerozkliknutá reklama sa tvári skoro ako bežný email vo vašej schránke v Gmail účte. Naľavo je malý obrázok, názov odosieľatela, predmet reklamy a krátky lákavý text. Teda aspoň by mal byť lákavý, že? Takýto akoby email je označený žltou nálepkou „Reklama”.

Čo sa stane, ak na reklamu klikneme?

Automaticky sa nám spustí videoklip „Last Christmass” od kapely WHAM!. Ale nie. Netreba sa báť. Stane sa to, čo by sme prirodzene od pseudo-emailu očakávali. Rozbalí sa nám ako klasický email či newsletter.

Náhľad, ako vyzerá GSP reklama po rozkliknutí.

Náhľad, ako vyzerá GSP reklama po rozkliknutí.

V tele „emailu” vidíte podľa šablóny vyrobenú reklamu s obrázkom, popisom a „call to action” prvkom. Napravo od reklamy je ešte sprievodná reklama s logom, nadpisom a krátkym popisom.

Ako takúto reklamu vytvoríme?

  1. Ako prvé si vytvoríme obsahovú kampaň.

vytvorenie obsahovej kampane

  1. Ako zacielenie vyberieme „umiestnenia na webových stránkach”. Klikneme na umiestnenie „mail.google.com”, a tak zaistíme, že pôjde o GSP reklamu v Gmaili. Okrem toho musíme zvoliť ešte aspoň jedno zacielenie. Napríklad na kľúčové slová. Takto zacielime Gmail reklamy na kľúčové slová, ktoré sa nachádzajú v schránke v obsahoch emailov.

zacielenie-bannerov

umiestnenia-na-weboch-gsp

Ak chceme zacieliť na konkurenciu, je potrebné pridať do cielenia na kľúčové slová domény konkurentov. Napr.: grapefestival.sk, pohodafestival.sk a tak daľej.

keywords-cielenie

Takto sme zacielili reklamy do Gmail schránok a zacielili sme na ľudí, ktorí dostávajú emaily od pohodafestival.sk alebo grapefestival.sk. Docielili sme to práve týmito dvoma cieleniami. Umiestnenie je mail.google.com a kľúčové slová sú pohodafestival.sk a grapefestival.sk.

Využitie? Organizujeme napríklad podobný festival, zacielime reklamy na tých, ktorí sú v newslettri dvoch konkurenčných festivalov.

  1. Toto nastavenie uložíme a pokračujeme v tvorbe reklamy. V tomto kroku však vytváranie reklamy preskočíme, aby sme ju následne mohli vytvoriť iným spôsobom (viď. krok 4).

preskocenie-vytvarania-reklam

  1. Následne klikneme na „+ reklama” a vyberieme možnosť „Galéria Reklám”.

galeria-reklam

5. Tu vyberieme možnosť „gmail reklamy”:

gmail-reklamy-moznost

Po rozkliknutí sa nám zobrazia štyri možnosti šablón Gmail reklám:

  1. Klasický obrázok.
  2. Obrázok + text + tlačítko „call-to-action”.
  3. Multi produktová šablóna, kde môžeme vytvoriť 6 produktov s popismi, fotkou a „call-to-action” tlačítkom.
  4. HTML šablóna, kde si môžeme nakódovať šablónu podľa seba.

moznosti-sablon-gsp

  1. Vyberte si jednu podľa svojich potrieb. Vytvorenie takýchto šablón je veľmi jednoduché a výsledok môže vyzerať naozaj dobre. Nepotrebujete žiadne programovanie. Ak nechcete využiť štvrtú možnosť a to HTML šablónu.

Ukážme si na príklade multi-produktovej šablóny. Na obrázku nižšie vidíte ako vyzerá reklama vytvorená zo šablóny č.3.

6-produktov-gsp

  1. Reklamu uložíme a je to. Máme hotovú svoju prvú GSP reklamu.

Tipy na záver:

  • Cieľte na domény konkurencie.
  • Nezabúdajte, že platíte za rozbalenie reklamy a nie za preklik na vašu stránku. Preto sa snažte urobiť reklamu čo najlákavejšiu a pokiaľ môžno čo najkonkrétnejšiu s jasným „call to action” tlačidlom.
  • Vytvárajte zvlášť kampane na mobil a zvlášť na desktop. Na mobile je napríklad menej pravdepodobné, že človek vyplní zložitý formulár.

Skúšali ste už tento formát reklamy? Aké mal výsledky? Pochváľte sa do komentárov.