Voľby sa nezadržateľne blížia aj na Slovensku, ja som si však posvietil na stránky amerických kandidátov na prezidenta. Ich programy a postoje sú často diametrálne odlišné, ich stránky však spája hneď niekoľko spoločných znakov. Pozrite sa sami, ktoré online trendy ovládli predvolebné stránky prezidentských kandidátov v USA.

Nech je to veľké a jednoduché

Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží, ale na webe to momentálne neplatí. Na veľké obrázky, nadpisy a tlačidlá som narazil takmer pri všetkých stránkach známych demokratickýchrepublikánskych kandidátov.

Väčšina z nich používa podobný layout homepage, kde sa kladie dôraz na veľký úvodný obrázok, výrazný headline a výzvu k akcii.

Bernie Sanders

Bernie Sanders homepage kandidáta na prezidenta

Hillary Clinton

Hillary homepage

Donald Trump

Stránka amerického kandidáta na prezidenta Donalda Trumpa

Carly Fiorina
Carly Fiorina stránka americkej kandidátky na prezidentku

A niektorí stavili aj na veľké hlavy!

Jim Gilmore stránka kandádáta na prezidenta USA

Lincoln Chafee prezidentský kandáidát USA 2016

Mobil na prvom mieste

V USA používalo smartfón v roku 2014 až 58 % obyvateľov a toto číslo, pochopiteľne, ďalej stúpa. Ísť do volieb s neresponzívnou stránkou by bol poriadny fail. Vďaka takémuto dizajnu sa stránka prispôsobí každému rozlíšeniu, či už ide o obrazovky desktopov, tabletov alebo smartfónov.

Donald Trump

Responzívny web Donalda Trumpa

Hillary Clinton

Responzívny web Hillary Clinton

Carly Fiorina

CTA prvok na stránke kandidátky Carly Fiorina

Jeb Bush

Responzívny web Jeba Busha

Ted Cruz

Responzívny dizajn na stránke amerického kandidáta Teda Cruza

Vedeli ste, že responzivita webu priamo vplýva na pozície stránky v mobilnom vyhľadávaní?

Storytelling

Ľudia od nepamäti zbožňujú príbehy. Toto si uvedomujú aj politickí marketéri a rozprávačstvo” využívajú pri vytváraní pozitívneho obrazu o svojom kandidátovi. Vďaka príbehom dokážu v ľuďoch jednoduchšie vyvolať emócie, a tak spojiť kandidáta s hodnotami, ktoré považujú v kampani za dôležité.

Text je silné médium pre vyrozprávanie príbehu:

Životný príbeh Hillary Clinton

Príbehy sa dajú vyrozprávať aj fotografiami

Mladosť Jeba Busha

Storytelling v politickom marketingu

Alebo videom

video príbeh Randa Paula

Akčné ako Seagal

Okrem prezentácie postojov a politického programu ide predvolebným stránkam aj o nábor dobrovoľníkov a zbieranie príspevkov na kampaň.

Ak chcete návštevníkov stránky úspešne konvertovať, pochopiteľne ich potrebujete k tomu nejako vyzvať. To najjednoduchšie dosiahnete pomocou formulárov a výrazných CTA tlačidiel, ktoré sú na týchto kandidátskych stránkach naozaj premakané.

Všimnite si najmä prácu s textom a farbou v tlačidlách. Kto by na ne neklikol?

Pridaj sa do tímu Martina O’Malleyho

Martin O Malley CTA tlačidlo

Si pripravený na nové americké storočie? Áno, som!

Marco Rubio CTA tlačidlo

Podpor starého dobrého Bena

CTA tlačidlo na webe Bena Carsona

Nikto, kto pracuje 40 hodín týždenne, by nemal žiť v chudobe. Samozrejme, že súhlasím.

CTA prvok na stránke kandidáta Bernieho Sandersa

Pridaj sa k nám

Carly Fiorina CTA

Flat dizajn

Jednoduchosť a minimalizmus sa na stránkach prejavil aj v tzv. flat dizajne (flat = plochý), ktorý posledné roky preberá dominanciu nad realistickejším skeumorfickým dizajnom. Prvky flat dizajnu si môžete všimnúť najmä vo vyššie uvedených CTA prvkoch alebo v nasledovných formulároch. 

Formulár na stránke Jeba Busha

flat dizajn

Formulár na homepage Georgea Patakiho

Flat dizajn na stránke kandidáta Patakiho

Frajer na záver – RISE UP!

Demokratický kandidát Robby Wells stavil na odlišnosť. Na tento odkaz klikajte len na vlastné riziko a so zapnutými reprákmi. Rise up! 🙂 Zaujímavý” prístup k dizajnu zvolil aj Sam Sloan.

Robby Wells stránka kandidáta na prezidenta